توافق در برگزاری برنامه های آموزشی مشترک

توافق در برگزاری برنامه های آموزشی مشترک
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک و حضور در نشستی مشترک با دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، از مراکز و امکانات آکادمی و در ادامه از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست دکتر صالحی امیری ضمن اشاره به اینکه بحث آموزش، از اولویت های کاری کمیته و آکادمی ملی المپیک محسوب می شود گفت: دوره‌ها و کارگاه های آموزشی کمیته ملی المپیک، دوره‌هایی در سطح عالی و حرفه‌ای هستند که مطمئناً با همکاری و مشارکت دانشگاه تهران می توان شاهد بالا رفتن سطح علمی آن شد.
وی ورزش را به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین ابزار تولید نشاط در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: با صرف کمترین هزینه می‌توان از طریق ورزش به کاهش یأس و افزایش امید به زندگی در جامعه کمک کرد.
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن بیان اینکه در حوزه ورزش نباید صرفاً به جنبه قهرمانی و گرفتن مدال توجه کرد افزود: بحث فرهنگی و اجتماعی کردن ورزش در کشور عزیزمان ایران کمرنگ است که البته امیدواریم با راه‌اندازی دانشکده حکمرانی توسط دانشگاه تهران و حل یکی از چالش‌های بنیادین در کشور، به یک الگوی حکمرانی مطلوب در زمینه ورزش نیز دست پیدا کنیم.
در ادامه دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در توضیحاتی کوتاه و در معرفی آکادمی عنوان کرد: این مجموعه با ظرفیت فنی و تخصصی بالایی که دارد خدمات مختلفی را در حوزه‌های پزشکی ورزشی، روان‌شناسی ورزشی، سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی، بیومکانیک ورزشی،  اقامتی و سالن‌های تمرینی و چند منظوره و همچنین امکانات آموزشی مناسب به ورزشکاران ارائه و در عرصه کاربردی ورزش، فعالیت های شایانی را انجام می دهد.
دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران نیز با اشاره به میان‌رشته‌ای بودن علوم ورزشی، اظهار داشت: انتظار می‌رود در آینده ای نزدیک شاهد هم افزایی مباحثی نظیر روان‌شناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و سایر رشته‌های مرتبط در یک قالب مشترک باشیم.
وی از اهمیت تأثیرات فرهنگی ورزش و ورزشکاران بر جامعه سخن گفت و افزود: ورزش یکی از بهترین بسترها برای اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است و در رفتار ورزشکاران بر روی جامعه به‌ویژه جوانان تأثیرگذار است.
دکتر مقیمی افزود: ورزش در حوزه آموزشی و فرهنگی جای کار بسیار دارد که لازم است در این زمینه پروژه‌های داخلی و حتی بین‌المللی تعریف کنیم و دانشگاه باید بیشتر در این زمینه کار کند و با جامعه ورزشی همکاری داشته باشد.
لازم به ذکر است رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس دانشگاه تهران، در این دیدار توافق کردند تا رشته‌های حکمرانی ورزشی و توریسم ورزشی در دانشگاه تهران و با حمایت کمیته ملی المپیک را راه‌اندازی کنند.
دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، دکتر فضل‌الله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون شمشیربازی و استاد دانشگاه تهران، دکتر سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان بازی‌های المپیک و دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه تهران حاضرین در این نشست را تشکیل دادند.
شایان ذکر است پس از پایان این نشست، رئیس دانشگاه تهران و هیأت همراه ایشان از امکانات مراکز مختلف آکادمی و در ادامه از موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.

بازدید رئیس دانشگاه




 

۸ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید