کارگاه مقاوم سازی و بهبود عملکرد مفاصل شانه و لگن در ورزش قهرمانی برگزار شد

کارگاه مقاوم سازی و بهبود عملکرد مفاصل شانه و لگن در ورزش قهرمانی برگزار شد
کارگاه غیرحضوری مقاوم سازی و بهبود عملکرد مفاصل شانه و لگن در ورزش قهرمانی توسط بخش بیومکانیک مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، مهدی چراغی مسئول بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک و مدیر کارگاه مذکور در خصوص این کلاس آموزشی که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی برخوردار بود گفت: یکی از اهداف مهم بیومکانیک ورزشی علاوه بر افزایش عملکرد، پیشگیری از آسیب با شناخت ویژگی های عملکردی مفاصل و ریسک های آسیب می باشد.
چراغی هدف از برگزاری این کارگاه را که با حضور 35 نفر از ورزشکاران و مربیان رشته های مختلف ورزشی برگزار شد را در دو بخش و به شرح زیر بیان کرد:
هدف از برگزاری کارگاه مقاوم سازی و بهبود عملکرد مفاصل در بخش اول آشنایی مخاطبان و مربیان با مفاهیمی کاربردی نظیر کینزیولوژی و معرفی تست های کاربردی تشخیصی ریسک آسیب شانه و دیسکنزی مفصل شانه بود.
وی افزود: در ادامه در خصوص تمرینات بهبود ریتم کتفی- بازویی و افزایش ثبات شانه مباحثی برای شرکت کنندگان ارائه شد تا در جهت پیشگیری از آسیب های احتمالی و افزایش عملکرد مورد استفاده قرار گیرد.
مسئول بخش بیومکانیک ورزشی مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی گفت: بخش دوم کارگاه به مبحث ثبات مفصل لگن با رویکرد زنجیره های مایوفاشیال اختصاص داشت که در این بخش تمرینات موثر جهت بهبود عملکرد و تقویت مفصل لگن معرفی شد.
مهدی چراغی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری و مشارکت مربیان در این کلاس ها شاهد ارائه تمرینات علمی تر در تمرینات پیشگیری از آسیب باشیم که بی شک  این مهم به افزایش طول دوران قهرمانی ورزشکاران کمک شایانی خواهد کرد.
لازم به ذکر است جعفر کتابچی، مسعود صبیانی و احسان طسوجیان اساتید این کارگاه را تشکیل دادند.
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید