در نخستین کنگره سراسری آسیب شناسی زانو " رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک : برای پیشرفت ورزش کشور باید نیروی انسانی کارآمد تربیت شود

در نخستین کنگره سراسری آسیب شناسی زانو "  رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک :  برای پیشرفت ورزش کشور باید نیروی انسانی کارآمد تربیت شود
باید نیازهای تیم های ملی را شناسایی و نیروهای کارآمد و اثر بخش تربیت نماییم.
به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در مراسم افتتاح همایش آسیب شناسی زانو دکتر مهرزاد حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گفت: تغییر جهتی که از سوی آکادمی در برگزاری دوره های آموزشی صورت گرفته توجه به دوره های بلند مدت و آموزش های عمیق تر به جای برگزاری دوره های یک روزه و باهدف قرار دادن مخاطبین ویژه در جامعه ورزش کشور می باشد.
وی ادامه داد: در همین راستا آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک نسبت به برگزاری دوره های جذب دانشپذیر در رشته های تخصصی و مورد نیاز ورزش کشور اقدام نموده است. ما باید نیازهای ورزش کشور و به خصوص تیم های ملی را شناسایی کنیم تا بتوانیم نسبت به تربیت نیروهای اثر بخش و کارآمد که در کنار نیروهای باشگاهی به ارائه خدمات بپردازند اقدام نماییم.
رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد جدید آکادمی اشاره کرد و افزود: نگاه جدید آکادمی این است که در آینده ای نزدیک نسبت به پی ریزی نظام مربیگری ورزش کشور اقدام نماید و به گواهینامه های برتر مربیگری اعتبار بخشد. البته این امر به معنای دخالت در کار فدراسیون ها نیست بلکه کار اصلی در آنجا صورت می گیرد و ما تنها بعنوان پشتیبان و حامی عمل خواهیم کرد.
دکتر مهرزاد حمیدی افزود: اگر می خواهیم در ورزش از یک روند روبه پیشرفت و تضمین شده برخوردار باشیم باید منابع انسانی کارآمد، فرهیخته و با تجربه داشته باشیم و اگر غیر از این باشد به داستان تکراری هیاهو های پس از المپیک دچار خواهیم شد.  حمیدی ادامه داد: ما باید بر روی نیروی انسانی سرمایه گذاری کنیم هرچند ممکن است این روند یک دهه ادامه داشته باشد اما پس از آن ورزش کشور دارای نیروهای پایا و ماندگار خواهد شد.
رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در پایان سخنان خود به هدف برگزاری این دوره اشاره کرد و گفت: پرداختن به مباحث پزشکی عمومی و آسیب های شایع در ورزش قهرمانی از اهداف اصلی برگزاری این دوره می باشد. ترویج آگاهی های عمومی و آشنایی عموم مردم جامعه با آسیب های جسمانی از برنامه های آتی مرکز پزشکی آکادمی می باشد و ما باید به مسائل و آگاهی های اجتماعی نیز توجه نماییم.
شایان ذکر است در ادامه این همایش مباحثی در خصوص فیزیولوژی آنوتومی زانو، روش های پیشگیری از آسیب، آسیب های شایع، توانبخشی زانو، جراحی های مهم زانو توسط اساتید برجسته دانشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
۲۰ شهریور ۱۳۸۷ ۱۲:۳۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید