مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش " هم اکنون قهرمانان 2012 المپیک در مدارس حضور دارند

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش " هم اکنون قهرمانان 2012 المپیک در مدارس حضور دارند
جلسه کارشناسان مسئول تربیت بدنی مناطق 19 گانه شهر تهران امروز با حضور مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، غلامرضا کمانه مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این جلسه گفت: در پی طرح پیشنهادی دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک پیرامون آموزش المپیک در مدرسه این جلسه برگزار شد و در آن در خصوص این طرح بحث و تبادل نظر گردید.


وی گفت: ورزش دارای سیستمی است که جزایر پراکنده ای درآن وجود دارد وباید همکاری مشترکی میان فدراسیونها،‌ کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی و دیگر نهادها صورت گیرد. به همین منظور با توجه به زمینه آموزشی که در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک وجود دارد قرار است طرح مشترکی را برای آموزش زوایای مختلف المپیک در مدارس به اجرا برسانیم.
کمانه افزود: این فرصت بسیار بزرگی است که المپیک را بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی دنیا به دانش آموزان بشناسانیم . همکاری صمیمانه ای در ارتباط با این موضوع میان مسئولان وجود دارد و قرار شد هرچه سریعتر تفاهم نامه  مشترکی میان دو طرف امضا شود.
مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه این طرح می بایست کارشناسی شود گفت: در این همکاری مشترک چند سوال مهم مطرح است و نکته مهم این است که هم اکنون قهرمانان 2012 در مدارس حضور دارند. با این تفکر که قهرمانان المپیک بدنیا می آیند اما ساخته شدن انسانها برای المپیک بعید است.
وی در توضیح این مطلب اظهار داشت: به عبارت دیگر بین 14 میلیون دانش آموزش نفراتی وجود دارند که پتانسیل حضور در المپیک را دارند اما از دید ما شناسایی نشده اند چرا که امکانات برای آنها فراهم نبوده است و با توجه به امکانات موجود تنها گروهی شناخته شده اند.
کمانه افزود: از نظر ما این آمادگی وجود دارد که برای پرورششان آنها را به سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به عنوان استعدادهای برتر معرفی کنیم .
وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به یک سیستم قابل اعتماد ما به برنامه ریزی منظمی بین همه بخشهای ورزش نیازمندیم که بتوانیم استعدادهای ناب را برای المپیک 2016 و 2020 شناسایی کنیم.

۱۴ آبان ۱۳۸۷ ۱۵:۰۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید