به طور معمول ، ورزش پول ساز است اما در دهه های اخیر ، کالا شدن ورزش ، ورزش نخبگان را دگرگون ساخته است . امکان دستیابی به ورزش با بالاترین قیمت ، حق کانال های تلویزیونی است و ورزشکاران و کلوپ هایشان را به مارک تجاری تبدیل کرده است .
مجریان ورزشی ، مدیران تجاری هستند که تحت فشار ، تامین اهداف مالی را برعهده دارند. کالا شدن ورزش نه حسن است و نه قبح ، بلکه تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان به آن می پردازند و با آن مشغولند. بر مبنای فرض اصلی این کتاب ، این موضوعات قابل توجه هستند. این کتاب با استفاده از شواهد جامعه شناختی و ابزار های تحلیلی فلسفی ، اخلاقی ، پول و ورزش ، به ساخت و شرح موارد اصلی مربوط به روش تغییر تجارب ورزشی ما به وسیله ی پول می پردازد.
نمونه های مشروح و به زبان ساده از ورزش های مهم سرتاسر جهان ارایه شده است و می تواند مورد استفاده ی دانشجویان ، پژوهشگران و سیاستگزاران و همه ی افراد علاقه مند به آینده ی ورزش قرار گیرد.