این کتاب بر اساس فرضیه ها و مفاهیم جامعه شناختی و جمعیت شناختی نوشته شده (یک دورنمای اجتماعی – فرهنگی دارد) و مطالعه های حوزه ی ورزش و توریسم و مطالعه های تجاری را مورد توجه قرار داده است . یکی از خطراتی که این حوزه ی مطالعاتی جدید را تهدید می کند ، ساخت پیکره آن بر مبنای یک سری اطلاعات نامربوط است . اگر کارهای پژوهشی بر اساس یک دیدگاه فرضی انجام شود ، می توان کارهای بعدی را نیز در کنار آن قرارداده و یک ساختار همگون شامل ابعاد گوناگون توریسم ورزشی به وجود آورد.
این کتاب شامل یک مجموعه ی ویراسته شده توسط هیئت های علمی برجسته و صاحب نام در این رشته است و خلاصه ای از فرضیه ها و مفاهیم زیربنایی جهت پژوهش درباره ی ابعاد گوناگون توریسم ورزشی را به دست می دهد .