Pocket Notes for the Physical Therapist Assistant/Steven B.Skinner, Christina Hurley – Boston:Jones and Bartlett Publishers,2007

نکته هایی برای دستیار فیزیوتراپ
نویسندگان:استیون بی- اسکینر، کریستینا هردلی

این کتاب یک منبع درسی یا جزوه ای برای فیزیوتراپی نیست بلکه یک راهنمای بالینی است و اطلاعاتی را در بر دارد که به راحتی بازیابی می شوند.
این اطلاعات درباره ی کارهای بالینی است. کتاب "نکته هایی برای دستیار و فیزیوتراپ" شامل 6 فصل است و نام های اختصاری در پایان آن آمده است . به منظور دستیابی آُسان وسریع به اطلاعات، همه ی آن ها به صورت دسته بندی شده در جداول متعدد درج شده است.
نخستین فصل شامل اطلاعاتی درباره ی ارزیابی بالینی است، ازجمله دامنه ی حرکتی، آزمودن عضلات، مقادیر خونی و علایم حیاتی و اطلاعات ارزشمند دیگر. فصل دوم روش های گوناگون فیزیوتراپی را در بر دارد، نکاتی در مورد ارزشیابی و گزارش نویسی نیز ارایه شده است.
در فصل سوم موارد استفاده و اهداف انجام تمرین های فیزیوتراپی همراه با آموزش بیمار آمده است.
در فصل چهارم طرز راه رفتن طبیعی، انحراف های متداول و مقایسه آنها و انحراف های متداول در راه رفتن با پروتز شرح داده شده است.
در فصل پنجم انواع داروهای خوراکی و تزریقی فهرست شده است.
درفصل ششم نیز گزیده ای ازموضوعات آسیب شناسی از جمله توصیف بالینی ، اهداف فیزیوتراپی، موارد احتیاط در کار بالینی و مداخلات درمانی موثر فیزیوتراپی ارایه شده است.

۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۱۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید