این کتاب به دانشمندان، پزشکان، پیرا پزشکان ، سخنرانان ، معلمین و مربیانی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند تقدیم می شود. البته می تواند به عنوان کتاب درسی دانشجویان سال آخر و دوره ی تکمیلی رشته ی علوم ورزشی و تمرین به کار رود. یافته هایی درباره ی اساس کار فیزیولوژی تمرین جمع آوری شده است و هدف اصلی این کتاب تامین سریع منابع مربوط به فیزیولوژی تمرین کودکان است . عناوین هر فصل به شکلی مرتب شده اند که مدل های آموزشی مربوط به فیزیولوژی تمرین کودکان را در برنامه ی علوم ورزشی و تمرین ارایه می دهد. نویسندگان این کتاب سخنرانان و پژوهشگران با تجربه ای در رشته ی فیزیولوژی تمرین کودکان هستند. 11فصل از 14 فصل این کتاب توسط مجریان یا دانش آموختگان مرکز پژوهش تمرین و بهداشت کودکان در دانشگاه اگزتر نوشته شده است.
کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگسالان کوچک در نظر گرفته نشده اند، بلکه روش ها و تجهیزات ساخته شده برای بزرگسالان جهت استفاده برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود.حضور کودکان در پژوهش ها ی غیر درمانی موضوعات اخلاقی بر می انگیزد. پژوهشگران باسد با دقت به کاربردن روش کار برای کودکان (کم سن و سال)را از نظر اخلاقی مورد توجه قرار دهند. تعدادی از روش های به کار رفته برای بزرگسالان از جمله نمونه برداری از عضله ، جهت پژوهش درباره کودکان به کار نمی رود. پزوهش درباره ی کودکان با چالش های خاصی روبه روست و بیشتر آن ها درباره ی پاسخ های فیزیولوژیکی به ورزش دررابطه با سن ، رشد ، بلوغ و جنسیت هنوز باید مورد بررسی قرار گیرد. مطالعه ی این کتاب متخصصین ورزش و تمرین را تشویق می کند تا دربرنامه های پژوهشی مربوط به فیزیولوژی تمرین کودکان شرکت کنند.