Motor Control: translating research into clinical practice/ Anne Shumway- Cook, Marjorie H. Woollacott._ Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, 2007

کنترل حرکتی: ترجمه ی پژوهش به زبان کار بالینی نویسندگان: آن شاموی – کوک، ماریو وولاکات

چاپ سوم کتاب "کنترل حرکتی" ، شامل تازه ترین پژوهش ها در سه زمینه کلیدی است:

-کنترل فردی
-جا به جایی
-عملکرد انتها های بخش فوقانی بدن
به هر بخش  اهداف یادگیری افزوده شده است و به منظور آسان سازی به کار بردن فعالیت ها ی آزمایشگاهی ، راهنمای مربوط به آن در پایان هر بخش ارائه شده است. در هر یک از سه بخش ، شرح جامعی از اثربخشی روش های ارزشیابی و درمانی بیان شده است. جزئیات مطالب مطرح شده در بخش اول عبارتند از : فرضیه های موجود درباره ی کنترل حرکتی، یادگیری حرکتی و بهبودی پس از insult عصبی . همه ی مواردی که فرضیه های گوناگون حرکتی در حوزه ی بالینی با آن ها روبه رو هستند شرح داده شده است . روش های کلی تشخیص و معاینه ی مشکلات بیماران متبلا به نقص نورولوژیکی عرضه شده است.
جزییات مطالب بخش دوم درباره ی جابه جایی است. بخش سوم نیز به ارائه ی مطالبی درباره ی عملکرد انتهاهای بخش فوقانی بدن می پردازد.
این کتاب فاصله ی موجود بین حوزه ی پژوهش و کار بالینی را پر کرده است. بهترین ابزار است که مبتنی بر شواهد، اطلاعات مورد نیاز جهت معاینه ، تشخیص و درمان بیماران مبتلا به مشکلات تعادلی، جابه جایی و عملکرد انتهای بخش فوقانی بدن را عرضه می دارد..


۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۱۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید