دوره MBA با گرایش ورزش، یک دوره میان مدت بوده و 240 ساعت آموزشی آن در دو ترم سه ماهه انجام میگیرد. در ترم اول 130 ساعت دروس پایه مدیریت و در ترم دوم 110ساعت آموزش تخصصی ارائه می شود. درضمن22 ساعت از بخش تخصصی دوره مربوط به پروژه می باشد که از زمان شروع ترم تخصصی تدوین و اجرای آن طبق فرم پیوست شده قابل اجرا می باشد.
مشخصات معرفی کننده و تدوین کننده:
دکتر کاوه ، دکتر حمیدی ، دکتر آقایی ، مهندس بهزادیان
تعریف و اهداف
صنعت ورزش در تمام دنیا در حال رشد روز افزون بوده و صنایع مرتبط با آن به دنبال مدیران کارآمد در این زمینه می باشند.دوره میان مدت مدیریت ورزش، به منظور پرورش مدیران خبره در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و خدماتی در زمینه های مرتبط با این صنعت طراحی شده است. هدف این دوره ارائه آموزش جامع وتجهیز و پرورش متخصصان برای موفقیت در کسب و کارهای مربوط به ورزش می باشد. در این دوره دانش پایه و اصلی مدیریت با توجه به نیازهای تخصصی آن در حوزه ورزش ارائه می گردد.
ضرورت و اهمیت
امروزه ورزش از انجام فعالیتهای صرف جسمانی فراتر رفته و خود را به عنوان یک صنعت در کنار سایر صنایع مطرح ساخته است و در اقتصاد کشورهای پیشرفته از اهمیت خاصی برخوردار شده است. تأثیرات کلان اقتصادی ورزشی نظیر سهم ورزش در تولید ناخالص داخلی (GDP) و تولید ناخالص ملی (GNP)، کشورها را برآن داشته تا هر ساله به صورت دقیق و منظم تأثیر ورزش را بر روی اقتصاد کشور خود ارزیابی و فرصت های کسب وکار را درحوزه ورزش ترویج نمایند . دوره میان مدت Sport M.B.A به منظور پژوهش مدیران مطلع و ماهر در حوزه کسب وکار ورزشی تدوین گردیده است
شرایط ورود :
دانشجویان این دوره از فارغ التحصیلان رشته های مختلف با شرایط ذیل پذیرفته خواهند شد :
-دارای تجربه در حوزه مدیریت ورزش
-داشتن حداقل گواهینامه کارشناسی
-قبولی در مصاحبه تخصصی در صورت لزوم
طول دوره
دوره MBA با گرایش ورزش،یک دوره میان مدت بوده و 240 ساعت آموزشی آن در دو ترم سه ماهه انجام میگیرد. در ترم اول 130 ساعت دروس پایه مدیریت و در ترم دوم 110ساعت آموزش تخصصی ارائه می شود.درضمن22ساعت از بخش تخصصی دوره مربوط به پروژه می باشد که از زمان شروع ترم تخصصی تدوین و اجرای آن طبق فرم پیوست شده قابل اجرا می باشد.
تعداد و نوع دروس :
برنامه دوره میان مدت ورزش شامل 240 ساعت آموزشی به شرح ذیل می باشد :
الف-دانش پایه ای 130 MBAساعت
ب- دانش حوزه تخصصی 88 ساعت
ج- پروژه اجرایی-تحقیقاتی 22 ساعت
ساعت | سرفصل دروس پایه M.B.A | ردیف |
15 | تئوریهای سازمان و مدیریت | 1 |
15 | رفتار سازمانی | 2 |
15 | مدیریت منابع انسانی | 3 |
15 | حسابداری | 4 |
15 | خرد مالی | 5 |
10 | دانش مسائل روز اقتصاد ایران | 6 |
10 | اقتصاد خرد و اقتصاد کلان | 7 |
15 | فنون مذاکره و ارتباط | 8 |
15 | اصول بازار و بازاریابی | 9 |
5 | کاربرد رایانه وIT | 10 |
ساعت | سرفصل دروس تخصصی | ردیف |
12 | مدیریت ورزش | 1 |
12 | CRM در ورزش | 2 |
8 | حقوق ورزشی | 3 |
8 | کارآفرینی در ورزش | 4 |
8 | تأثیر مدیریت برندسازی در ورزش | 5 |
8 | مدیریت روابط عمومی | 6 |
12 | مدیریت برگزاری مسابقات ورزشی | 7 |
8 | مدیریت دوپینگ و سازماندهی حوادث ورزش | 8 |
12 | نقش SCM در ورزش | 9 |
22 | پروژه | 10 |