چهارمین اجلاس رادوکا افتتاح شد / دکتر رضا قراخانلو: ایران در مسابقات المپیک نتیجه خوبی در مبارزه با دوپینگ به دست آورد

چهارمین اجلاس رادوکا افتتاح شد / دکتر رضا قراخانلو:  ایران در مسابقات المپیک نتیجه خوبی در مبارزه با دوپینگ به دست آورد
رییس دفتر مبارزه با دوپینگ در منطقه آسیای مرکزی (رادوکا) در مراسم افتتاحیه چهارمین اجلاس رادوکا در تهران تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص اصلی‌ترین هدف ما در راه مبارزه با دوپینگ در منطقه است.
به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر رضا قراخانلو با اشاره به این که در این بحث نمی‌توانیم عجله به خرج دهیم گفت: این پدیده پیچیدگی خاصی دارد که در بستر زمان شکل خواهد گرفت و برای مبارزه با دوپینگ باید حوصله بیشتری به خرج داد و برنامه ریزی بلندمدت انجام دهیم که یکی از این اقدامات تربیت نیروی انسانی ماهر است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل کشور نسبت به مبارزه با دوپینگ حساس است بلکه تا جایی که می‌توانیم در سطح منطقه آسیا نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک به همراه نهادهای مرتبط دیگ شدیدا در راه مقابله با دوپینگ هستند روز به روز نتایج بهتر از گذشته می‌شود.
قراخانلو تصریح کرد: نه تنها در مسابقات المپیک پکن بلکه در مسابقات دیگر نیز ما کمترین مواجهه را با مسئله شوم دوپینگ داشته ایم و در مسابقات المپیک پکن نیز ایران نتیجه خوبی را در این زمینه از سوی خود به جا گذ اشت. طی سالهای گذشته نیز حجم آزمایش های دوپینگ نسبت به سالها گذ شته چندین برابر بیشتر بوده در حالی که حجم آزمایشهایی که مثبت اعلام شده چندین برابر کمتر از سالهای دیگر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در آسیا مانند یک خانواده هستیم؛‌اما در برخی کشورها دیده می‌شود که از برخی دیگر عقب‌تر هستند در حالی که فاصله کشورهای آسیایی باید نسبت به یکدیگر کمتر شود.
رییس دفتر رادوکا در آسیای مرکزی اضافه کرد: پیام اصلی که می‌خواهم به شما مهمانان محترم اعلام کنم این است؛ هنگامی که به کشور خود بازمی‌گردید روی این نکته تاکید کنید که فرصتی که برای همکاری ایران و آژانس مبارزه با دوپینگ با شورای المپیک آسیا ایجاد شده استفاده کنید تا در سالهای بعد شاهد این باشیم که کشورهای عضو حضور جدی‌تری در این اجلاس داشته باشند.
قراخانلو در پایان گفت: در دوره قبل اجلاس که به میزبانی ایران برگزار  شد، چند افسر کنتر دوپینگ برای کشور عضو تربیت شد که معنایش این است 9 کشور عضو 9 نیروی ورزیده دارند که بر اساس استاندارهای علمی به مبارزه با دوپینگ در کشورهای خود و منطقه کمک می‌کنند.
گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیر مجمع جهانی اهل بیت و مشاور مقام معظم رهبری از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند که به ایراد سخنرانی پرداختند
۱۶ مهر ۱۳۸۷ ۱۰:۵۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید