دبیر کل کمیته ملی المپیک : هیچ تفاوتی بین مربیان داخلی با خارجی از نظر تکنیک و تاکتیک وجود ندارد / کسب نتیجه در بازی های آسیایی و المپیک بر عهده کمیته ملی المپیک است

دبیر کل کمیته ملی المپیک :  هیچ تفاوتی بین مربیان داخلی با خارجی از نظر تکنیک و تاکتیک وجود ندارد  /   کسب نتیجه در بازی های آسیایی و المپیک بر عهده کمیته ملی المپیک است
دبیر کل کمیته ملی المپیک در جمع مربیان تیم های ملی حاضر شد .
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک و رییس ستاد تدراکاتی بازیهای آسیایی و المپیک در اولین کارگاه آموزشی مربیان تیم های ملی اعزامی به بازیهای آسیایی و المپیک حاضر شد و با آنان به گفتگو نشست.
دبیر کل کمیته ملی المپیک که پس از سفر به سنگاپور بطور مستقیم از فرودگاه در این جلسه حاضر شده بود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع گفت: اعتقاد من همیشه به مربیان ایرانی می باشد بخصوص مربیانی که یک روز قهرمان ملی بوده اند.
وی ادامه داد: همیشه احساس می کردم باید تفاوت بین مربیان داخلی و خارجی از بین برود چرا که هیچ تفاوتی بین مربیان داخلی با خارجی از نظر تکنیک و تاکتیک وجود ندارد و آنچه که باعث تفاوت آنها می باشد دسترسی به اطلاعات به روز دنیا و کلاسهای بین المللی است .
افشارزاده افزود: من به 90 درصد مربیانی که در کشور فعالیت دارند اعتقادی ندارم چرا که معتقدم آنان بدون مطالعه در کشور حضور پیدا کردند. در صورتیکه به مربیان داخلی توجه کنیم و امکانات بدهیم بسیار بهتر از مربیان خارجی هستند چرا که آنان دارای عشق به وطن هستند که این در مربی خارجی وجود ندارد .
دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه ورزش آموزش و پرورش و عدم توجه به ورزشهای پایه اشاره کرد و گفت : متاسفانه این خلا در ورزش ما وجود دارد که ما باید با سعی بیشتر سعی کنیم این مشکلات و خلا را کمتر کنیم.
رییس ستاد تدارکاتی بازیهای آسیایی و المپیک در ادامه به نقش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اشاره کرد و گفت : آکادمی باید در اختیار کمیته ملی المپیک و ستاد تدارکاتی قرار گیرد و صد در صد توان خود را در اختیار تیم های ملی قرار دهد . ارتقاء سطح بینش مربیان داخلی و همچنین برگزاری کلاس های مورد نیاز فدراسیونها از جمله مهمترین وظایف آکادمی المپیک می باشد.
وی همچنین افزود: ما باید خود را برای حضور در رقابتهای آسیایی و المپیک از هم اکنون تجهیز کنیم و من به جرات می توانم بگویم که کسب نتیجه در بازی های آسیایی و المپیک بر عهده کمیته ملی المپیک است چرا که حضور تیمها در این رقابتها منوط به اجازه کمیته تداکارتی و کمیته ملی المپیک است.
افشارزاده با بیان این مطلب که مربیان ما می توانند بهترین مربیان در دنیا باشند گفت: باید باور کنیم که می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و حتی مدرس کلاسهای بین المللی باشیم چرا که هیچ چیزی از آنها کم نداریم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ادامه داد: پیشنهادی به هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ارائه کردم مبنی براینکه ابلاغ کلیه مربیان توسط کمیته ملی المپیک صادر شود چرا که این امر باعث ارتباط بیشتر کمیته ملی المپیک با مربیان خواهد شد و در جریان مشکلات و کمبودهای آنان قرار خواهد گرفت.
افشارزاده در پایان افزود: ما باید به مربیان خود رسیدگی کنیم و ارتباط نزدیکی با آنان داشته باشیم تا مربی به جز مربیگری دغدغه دیگری نداشته باشد.    در پایان این جلسه مربیان با دبیر کل کمیته ملی المپیک به گفتگو پرداختند.
گفتنی است اولین کارگاه آموزشی مربیان تیم های ملی اعزامی به مسابقات آسیایی گوانگجو 2010 والمپیک  2012 لندن در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.     مسئول روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک
۳۱ خرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۲۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید