با تاکید بر صلح و تفاهم فرهنگی " رکاب زنان نروژی سفر خود را از آکادمی آغاز کردند

با تاکید بر صلح و تفاهم فرهنگی "  رکاب زنان نروژی سفر خود را از آکادمی آغاز کردند
ارتباط نزدیک با مردم و طبیعت ایران و تاکید بر صلح و تفاهم فرهنگی هدف اصلی این سفر می باشد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، لاسه افسکیند پزشک ارتوپد و مدیر این پروژه ضمن بیان این مطلب در خصوص این سفر و تجربیات دیگر این گروه گفت: اکثر اعضای گروه ما تجربه دوچرخه سواری در نقاط مختلف جهان از جمله چین، تبت، پرو، ایالات متحده، استرالیا، مصر، ویتنام و بسیاری از کشورهای اروپایی را دارا می باشند.
وی در ادامه در خصوص این تور در ایران گفت: ما تور دوچرخه سواری خود را از 14 ژوئن( 24 خردادماه ) آغاز نموده و به مدت چهار هفته مساحتی حدودو 3000 کیلومتر را رکاب خواهیم زد. مسیر از تهران آغاز شده و در امتداد ساحل دریای خزر به رشت و بعد به شهرهای آستارا، اردبیل، زنجان، همدان، اراک، اصفهان، آباده و شیراز خواهیم رفت.
وی افزود: از شیراز با هواپیما به جزیره کیش رفته و پس از برگزاری تور دوچرخه سواری در کیش به اصفهان پرواز خواهیم کرد و از آنجا مجددا رکاب زنان از طریق شهرهای کاشان و قم به تهران برمی گردیم.
مدیر این پروژه ادامه داد: ما علاقمند به دیدار و گفتگو با مردم ایران در طی مسیر هستیم و از آنجا که هدف ما تبادل فرهنگی بین ایران و نروژ است داستانها و حکایت های کهن ایرانی می تواند سهم بسزایی در این گفتگو و تبادل فرهنگی داشته باشد.
لاسه افسکیند در ادامه به هدف دیگر این سفر اشاره کرد و گفت: از آنجا که تعدادی پزشک و پرستار در گروه ما هستند علاقمندیم از نزدیک با سیستم پزشکی – درمانی ایران آشنایی حاصل کرده و با همکاران پزشک ایرانی مان ارتباط نزدیک برقرار کنیم و امیدوار هستیم این سفر انعکاس خوبی در در مطبوعات ایران و نروژ داشته باشد.
گفتنی است این گروه دوچرخه سوار نروژی متشکل از 10 خانم و آقا پس از 25 روز رکاب زدن سفر خود را در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به پایان خواهند رساند. 
گفتنی است نتایج تحقیقات این گروه بصورت کتاب در اروپا به چاپ خواهد رسید.
۲۴ خرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۳۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید