مهین فرهادی زاد: مهمترین دستاورد برگزاری چنین همایش‌هایی انتقال تجارب است

مهین فرهادی زاد: مهمترین دستاورد برگزاری چنین همایش‌هایی انتقال تجارب است
همایش تخصصی زنان و ورزش توسط کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک با حضور دکتر مریم کاظمی پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون زنان و ورزش، سخنرانان و شرکت کنندگان این همایش در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، مهین فرهادی زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری این همایش عنوان داشت: انتقال تجارب مهمترین دستاورد برگزاری چنین همایش‌هایی می باشد. گاهی این تجربه‌ها خوشایند و گاهی نیز ناخوشایند است اما همان تجربه‌های ناخوشایند نیز در آینده به ما کمک خواهد کرد.
وی در خصوص تاریخچه حضور زنان ورزشکار ایرانی بعد از انقلاب در عرصه ورزش بین الملل گفت: 32 سال پیش برای نخستین بار تیم ملی تیراندازی زنان ایران با شش ورزشکار به بازی های آسیایی اعزام شد که اعضای این تیم بجای دهکده بازی ها در هتل اسکان داده شد. روز افتتاحیه به این نتیجه رسیدیم که باید دختران هم در مراسم باشند که این موضوع مورد موافقت دکتر غفوری فرد قرار گرفت. از همان زمان راه برای حضور دختران در میادین ورزشی بین المللی باز شد.
وی در پایان ابراز داشت: بنده معتقدم زنان همه کشورها باید اجازه داشته باشند در عرصه های بین المللی حضور یابند. همه ما باید بتوانیم در جهت تربیت مربیان و داوران  تلاش کنیم تا ورزشکاران خوبی را پرورش دهیم.
دکتر مریم کاظمی پور معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از دیگر سخنران این همایش بود که مباحثی را در رابطه با چشم انداز ورزش زنان به حاضرین ارائه کرد.
توسعه فرهنگی، استعدادیابی، مدیریت استعداد، توسعه همگانی و ارتقاء سلامت و تندرستی از منظر دکتر کاظمی پور به عنوان پنج محور اصلی در این زمینه عنوان شد.
وی گفت: ما باید از تمامی ابزارهای توسعه و ارتقاء دانش فنی که در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد (مانند دوره‌های آموزشی به روز) و همچنین ظرفیت های مدیریتی که در کشور موجود است (به عنوان مثال بانک اطلاعات موجود در دانشگاه ها) استفاده کنیم.
دکتر کاظمی پور اضافه کرد: بدنسازی، تغذیه ورزشی و پیشگیری از آسیب های ورزشی از مباحث مهمی است که ما در این زمینه ها در کشور ظرفیت های بالایی داریم که به ما در تحول ورزش بانوان در عرصه بین الملل کمک شایانی می کند.
وی توجه به ورزش بر طبق منشور المپیک (به عنوان بخشی پیشران در معرفی زن ایرانی در عرصه بین الملل) را مورد تأکید قرار داد و افزود: از پتانسیل و استعدادهای موجود در آموزش و پرورش، زیر ساخت ها و همچنین نیروهای انسانی که در این بخش فعالیت می کنند نیز می توان به عنوان ابزاری مهم در این رابطه استفاده کرد.
لازم به ذکر است علاوه بر مبحث چشم انداز ورزش زنان که توسط دکتر مریم کاظمی پور در این همایش ارائه شد، سیاست های کمیته ملی المپیک در توسعه ورزش زنان، چگونگی تحقق توسعه ورزش زنان در فدراسیون والیبال، تحلیل و واکاوی موضوع حفاظت از ورزشکاران، نقش ورزش زنان در ارتقاء ورزش ملی کشور و توسعه ورزش پایه زنان (موانع و راه کارها) عنوان دیگر موضوعات سخنرانی بود که با حضور اساتید این حوزه دکتر مهین فرهادی زاد، دکتر محمدرضا داورزنی، دکتر ناهید کریمی، دکتر رحیمی زاده و دکتر حسین بابویی در همایش تخصصی زنان و ورزش به آن پرداخته شد.
گفتنی است این همایش یک روزه توسط کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک و با حضور نواب رییس، کارشناسان و مربیان ورزش بانوان در فدراسیون‌های ورزشی و در ۵ محور اصلی، چشم انداز ورزش زنان، حفاظت از ورزشکاران، نقش ورزش زنان در ارتقاء ورزش کشور، توسعه ورزش‌های تیمی و توسعه ورزش‌های پایه برگزار شد.


 
۴ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید