سومین وبینار بین‌المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و بیماری‌ها برگزار شد

سومین وبینار بین‌المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و بیماری‌ها برگزار شد
مراسم افتتاحیه سومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی و بیماری ها با حضور دکتر علیرضا پاکدل عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، عوامل برگزاری و شرکت کنندگان وبینار برگزار شد.
دکتر علیرضا پاکدل ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و قدردانی از عوامل برگزاری این وبینار گفت: اگر در ورزش کشورمان طی سال های گذشته خیلی جدی تر با مبحث پیشگیری از آسیب برخورد می‌کردیم، اکنون خیلی از قهرمانان پرافتخار و مدال آورمان را به خاطر آسیب، در میادین بین المللی پیش رو از دست نمی‌دادیم.
وی افزود: امروزه آسیب های ورزشی به عنوان یکی از مهمترین علل عدم دستیابی به مدال و موفقیت ورزشکاران در عرصه‌های مختلف است که عدم آشنایی به این مهم، علاوه پایین آوردن بحث مدال آوری و توفیق کمتر در دستیابی ورزش کشور به قله های موفقیت، باعث طولانی شدن زمان بازگشت ورزشکاران آسیب دیده به میادین ورزشی می شود و اینکه ورزشکار نخبه ما پس از بازگشت از آسیب دیگر عملکرد موفق گذشته را نخواهد داشت.
دکتر پاکدل ضمن اشاره به پیشرفت علوم ورزشی و پزشکی در این زمینه ابراز داشت: امروزه بسیاری از آسیب‌ها‌ی ورزشی قابل شناسایی و پیشگیری است که هدف اصلی از برگزاری این وبینار نیز آشنا کردن شما عزیزان با علم روز دنیا در این حوزه می باشد.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه خروجی این وبینار بین المللی در جهت کمک به ورزش کشور قدم های مثبتی را بردارد اظهار داشت: حضور بیش از 150 شرکت کننده از بین دبیران و نواب رئیس فدراسیون، مدیران تیم‌های ملی و همچنین مربیان و ورزشکاران 30 فدراسیون ورزشی نشان دهنده اهمیت موضوع آسیب های ورزشی در بین جامعه ورزش می باشد.
سرپرست آکادمی ملی المپیک در ادامه ضمن اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی هانگ ژو گفت: جلسات ما در ستاد بازی های آسیایی با مسئولین فدراسیون های ورزشی از روز گذشته آغاز شده است و با توجه به آغاز برنامه‌ریزی‌های لازم برای موفقیت در این بازی ها و نیز ظرفیت های موجود در آکادمی ملی المپیک و  دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، از شما نمایندگان فدراسیون های ورزشی در این وبینار تقاضا دارم ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، به منظور ارزیابی ورزشکاران خود از این مجموعه ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببرید تا در جریان آماده سازی تیم ها برای حضور در بازی های آسیایی پیش رو با کمترین میزان آسیب دیدگی مواجه شویم.
در ادامه، دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه سومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی و بیماری ها، به معرفی تاریخچه آغاز به کار و عملکرد چهار ساله این دپارتمان پرداخت.
وی گفت: ایده اصلی ما این بود که  بتوانیم در کشور خودمان یک مرکز پیشرفته پیشگیری از آسیب های ورزشی را با توجه به اهمیت موضوع آسیب ها که خطری بالقوه و بالفعل برای ورزشکاران است راه اندازی کنیم. چراکه ما در بین ورزشکاران المپین و قهرمانان آسیایی رشته های مختلف ورزشی، در بحث آسیب شاهد یک ریزش 10 درصدی هستیم که عدد قابل توجهی می باشد.
دکتر علیزاده افزود: کمیته بین المللی المپیک (IOC) تلاش گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده که برگزاری سمینارهای بین المللی مرتبط در کشورهای مختلف و همچنین ایجاد مراکز بین المللی پیشگیری از آسیب که در حال حاضر در 12 کشور فعالیت دارند از جمله این تلاش ها می باشد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت های بی شائبه گذشته و ادامه دار کمیته ملی المپیک و دیگر دستگاه های مرتبط بتوانیم دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی را به یکی از این مراکز بین المللی تأیید شده تبدیل کنیم تا اقدامات ارزنده ای را برای ورزشکارانمان به ویژه ورزشکاران نخبه به انجام برسانیم.
دکتر علیزاده، برگزاری سومین وبینار بین المللی دپارتمان مذکور را بیانگر استمرار فعالیت های این مرکز عنوان کرد و افزود: در دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک، تلاش ما در چهارچوب برقراری یک ارتباط بین المللی با افراد شاخص در این زمینه است که در همین راستا امروز علاوه بر حضور سخنرانان داخلی، شاهد حضور چهار سخنران برجسته خارجی در حوزه تخصصی پیشگیری از آسیب هستیم.
وی در پایان ضمن اشاره به دستاوردهای مثبتی که این وبینار بین المللی می تواند در عرصه ورزش کشور داشته باشد بیان داشت: تلاش ما در این دپارتمان ضمن برگزاری این قبیل برنامه های آموزشی، انجام ارزیابی‌هایی است که بتواند خطر آسیب ورزشی را در بین قهرمانان ورزشی تا جایی که امکان دارد کاهش دهد.
۲۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید