دبیرکل کمیته ملی المپیک: حمایت از ورزشکاران و مربیان یکی از اصلی‌ترین حوزه ها در همبستگی المپیک است

دبیرکل کمیته ملی المپیک: حمایت از ورزشکاران و مربیان یکی از اصلی‌ترین حوزه ها در همبستگی المپیک است
مراسم اختتامیه دوره فنی مربیگری واترپلو "همبستگی المپیک" که طی روزهای 19 تا 23 آذرماه و با حضور مدرس بین‌المللی فدراسیون جهانی برگزار شد، صبح امروز و با حضور دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و مسئولین فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر هاشمی ضمن خوش‌آمدگویی به دژان جوویچ مدرس خارجی و قدردانی از عوامل برگزاری این دوره در واحد المپیک سولیداریتی و فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و با اشاره به تغییر تیم مدیریتی کمیته ملی المپیک و احتمال ایجاد تغییراتی در سیاست‌ها و رویکردها در این کمیته گفت: کمیته ملی المپیک از واحد المپیک سولیداریتی در برگزاری این دوره‌های فنی حمایت کامل خود را اعلام می‌کند.
وی خطاب به شرکت کنندگان دوره گفت: کمیته بین‌المللی المپیک در حوزه همبستگی، در پنج محور از کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف جهان حمایت‌هایی را انجام می‌دهد که حمایت از ورزشکاران و مربیان یکی از اصلی‌ترین حوزه ها در همبستگی المپیک به حساب می‌آید. در همین راستا این دوره برای ارتقاء سطح دانش شما عزیزان برنامه‌ریزی و برگزار شد.
دکتر هاشمی اشتراک‌گذاری دانش را یکی از اهداف اصلی منشور المپیک عنوان کرد و ابراز داشت: امیدوارم مربیان شرکت‌کننده در این دوره از تجربیات خود به جهت انتقال دانش به همکاران و آموزش مهارت‌های لازم به رده‌های سنی و همچنین کشف استعدادهای واترپلو در کشور نهایت بهره را ببرند.
وی ترویج ارزش‌های المپیک و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت ورزشی را از دیگر فعالیت‌هایی که زیر نظر واحد همبستگی المپیک انجام می‌شود عنوان کرد و افزود: اهمیت ارتقاء فعالیت‌های این واحد بر هیچکس پوشیده نیست که نقش کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در این زمینه بسیار پر رنگ می‌باشد.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه به درخواست مربیان حاضر در این دوره به لزوم تخصیص تجهیزات لازم مانند استخرهای استاندارد به هیأت‌های استانی به منظور پیشرفت رشته ورزشی واترپلو اشاره کرد و گفت: لزوم تقسیم‌بندی مناسب اماکن ورزشی موجود در کشور به بخش خصوصی و هیأت‌های ورزشی استان‌ها مورد تأکید ما می‌باشد که انشاالله با برنامه ریزی‌های لازم در وزارت ورزش و جوانان و همت مسئولین فدراسیون‌های ورزشی به این مهم برسیم.
گفتنی است پیش از صحبت‌های دکتر سید مناف هاشمی، خانم دکتر سارا مهرانی مدیر واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک ضمن ابراز امیدواری از اینکه دوره مذکور در هر دو بعد فنی و علمی مورد توجه مربیان شرکت‌کننده قرار گرفته باشد، به ارائه گزارشی مختصر در خصوص نحوه برگزاری این دوره پرداخت.
وی گفت: برنامه‌های آموزشی واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک، زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و در یک بازه زمانی چهار ساله برای کمیته های ملی المپیک تعریف می شود که ما به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا با کمی تأخیر از انتهای سال 2021 اقدام به برگزاری این دوره‌های فنی کردیم که این دوره پنج روزه جزو همین برنامه‌ها می‌باشد.
شایان ذکر است پیش از اعطاء گواهی نامه‌های پایان دوره به شرکت‌کنندگان، از احسان پرروزیان مسئول هماهنگی دوره مذکور و از کارشناسان واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک به جهت تلاش‌های شبانه‌روزی در برگزاری هر چه بهتر این دوره تقدیری ویژه به عمل آمد.
۲۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید