پیشگیری از آسیب در رشته های ورزشی کشتی، دوومیدانی و فوتبال

پیشگیری از آسیب در رشته های ورزشی کشتی، دوومیدانی و فوتبال
با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی هانگ ژو و لزوم آشنایی ورزشکاران و مربیان تیم های ورزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های ورزشی، دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک در تاریخ پنجشنبه 24 آذرماه 1401 اقدام به برگزاری سومین وبینار بین‌المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و بیماری‌ها با حضور اساتید خارجی و داخلی صاحب نام در این حوزه کرده است.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر محمدحسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک در این خصوص گفت: موضوع پیشگیری از آسیب‌های ورزشی یکی از موضوعات دارای اولویت کمیته بین المللی المپیک است که در سالیان اخیر با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای بزرگ بین المللی در این خصوص و همچنین راه‌اندازی و حمایت از مراکز پیشگیری از آسیب های ورزشی معتبر در 11 کشور جهان، در این زمینه تأکیدی ویژه دارد.
وی در خصوص سرفصل های آموزشی که توسط سخنرانان خارجی این وبینار به مخاطبین ارائه خواهد شد گفت: پروفسور ماریو بیزینی از اساتید دانشگاه زوریخ سوئیس که سابقه سال ها همکاری با فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) را درکارنامه دارد و برنامه معروف پیشگیری از آسیب های ورزشی ویژه این فدراسیون بین‌المللی را طراحی کرده است، با توجه به تجربه بالا در زمینه پیشگیری از آسیب و سخنرانی های متعددی که به ویژه در بحث فوتبال داشته است به عنوان نخستین سخنران این وبینار بین المللی در رابطه با پیشگیری از آسیب‌های عضلانی به ارائه مطالب خود خواهد پرداخت.
دکتر علیزاده افزود: دکتر بابک شادگان رئیس کمیته پزشکی فیلا، دانشیار دپارتمان ارتوپدی و مدیر آزمایشگاه بیوفوتونیک دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا سخنران بعدی این همایش است. وی سال گذشته نیز جزو سخنرانان دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی بود و در سالیان اخیر تلاش های زیادی در خصوص تدوین قوانین و ملاحظات پیشگیری از آسیب در رشته ورزشی کشتی را انجام داده است، به مبحث روش های پیشگیری از آسیب کشتی می پردازد.
مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی در ادامه اضافه کرد: سخنران سومین بخش از این وبینار بین‌المللی دکتر توماس جیتنر از دانشگاه دورتموند آلمان است که علاوه بر تجارب دانشگاهی، چندین سال سابقه همکاری و فعالیت در باشگاه فوتبال دورتموند آلمان در موضوع پیشگیری از آسیب ورزشی مشغول است، مبحث کاربردی پیشگیری از آسیب های ورزشی فوتبال را در این وبینار بین المللی بر عهده دارد که با همراهی دکتر مجتبی عسگری این بخش را مدیریت خواهند کرد.
دکتر محمدحسین علیزاده، پروفسور یوهان زِوِرور از دپارتمان علوم حرکتی دانشگاه پزشکی مرکز گرونینگن هلند را آخرین سخنران خارجی این وبینار عنوان کرد که با کمک دکتر حامد موسوی (از دانشجویان مقطع دکتری این پروفسور صاحب نام) در خصوص مدل های پیشگیری از آسیب های ورزشی در دوندگان حرفه ای توضیحاتی را ارائه خواهند داد.  
وی در خصوص سخنرانان داخلی نیز گفت: در این وبینار، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک با مبحث پیشگیری از بیماری ها در ورزشکاران حرفه ای، دکتر مرتضی بهرامی نژاد با موضوع بار تمرینی و آسیب های ورزشی و دکتر خسرو حمزه در رابطه با روانشناسی کاربردی در پیشگیری از آسیب های ورزشی به عنوان سخنرانان داخلی حضور خواهند داشت.   
دکتر علیزاده در پایان، محورهای اصلی سومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی و بیماری ها که در تاریخ پنجشنبه 24 آذرماه برگزار خواهد را شناسایی ریسک فاکتورهای آسیب‌های ورزشی و روش‌های پیشگیری از آن، حمایت‌های روانی در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و ارزیابی حجم تمرین به عنوان شاخص مهمی در پیشگیری از آسیب‌های ورزشی عنوان کرد.
لازم به ذکر است دکتر محمدحسین علیزاده، دکتر سید شمس‌الدین تقوی، دکتر مصطفی زارعی، دکتر حسن دانشمندی، خانم دکتر الهام شیرزاد و دکتر صاحب‌زمانی، مدیریت پرسش و پاسخ پس از پایان هر بخش را بر عهده خواهند داشت.
۲۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۵۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید