ظرفیت‌های بالقوه آکادمی در خدمت تمامی فدراسیون‌های ورزشی است

ظرفیت‌های بالقوه آکادمی در خدمت تمامی فدراسیون‌های ورزشی است
دکترعلیرضا پاکدل عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در مراسم اختتامیه دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی، در خصوص اهمیت برگزاری دوره های المپیک سولیداریتی، و همچنین لزوم شناساندن بیش از پیش آکادمی به فدراسیون‌های ورزشی به بیان نکاتی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر علیرضا پاکدل که دلیل حضور خود در مراسم اختتامیه این دوره را تقدیر، تشکر و خسته نباشید به عوامل برگزاری و همچنین شرکت‌کنندگان دوره عنوان نمود، خطاب به شرکت‌کنندگان دوره مذکور اظهار داشت: قطعاً اهمیت و ارزش این دوره‌ها  که هم کسب دانش است و هم تجربه، زمانی مشخص خواهد شد که ما بتوانیم آموخته‌های خود را در محیط‌های کاریمان پیاده کنیم تا شاهد کسب موفقیت‌های بیشتری در عرصه ورزش کشور باشیم.
وی از دکتر عباسعلی گائینی و دکتر نصرالله سجادی و دیگر مدرسان این دوره به عنوان سرمایه‌های جامعه دانشگاهی و ورزش ایران یاد کرد و گفت: درخواست من از شما دبیران، نایب رئیسان و دیگر مسئولین فدراسیون‌های ورزشی که نماینده 28 فدراسیون ورزشی در این دوره بودید این است که تجربیات خود از این دوره را در اختیار دیگران قرار دهید.
دکتر پاکدل در بخش دوم صحبت‌های خود به شناخت کم فدراسیون‌های ورزشی از ظرفیت‌های موجود در آکادمی اشاره کرد و خطاب به نمایندگان این فدراسیون‌ها در دوره مذکور گفت: ظرفیت‌های بالقوه آکادمی در خدمت تمامی فدراسیون‌های ورزشی است. از شما عزیزان می‌خواهم در شناساندن این ظرفیت فراهم شده در این مجموعه، مانند امکانات سخت افزاری بسیار خوب و کارشناسان و اساتیدی که در ورزش کشور شناخته شده هستند، در فدراسیون مربوطه ما را یاری کنید.
وی افزود: بنده از زمانی که مسئولیت آکادمی را بر عهده گرفتم شاهد این موضوع هستم که متأسفانه فدراسیون‌های ورزشی ما از این ظرفیت‌ها به ویژه در بحث آموزش استقبال کمی می‌کنند که به عقیده من این نقطه ضعف بزرگی است.
سرپرست آکادمی ملی المپیک در ادامه گفت: ما طی روزهای آینده وبینار آموزشی و بین‌المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را پیش رو داریم که با مکاتبات صورت گرفته از فدراسیون‌ها خواسته شده حداقل دو نفر (یک خانم و یک آقا) را برای حضور در این وبینار معرفی کنند که متأسفانه این مهم نیز با استقبال خوبی مواجه نشده است.
دکتر پاکدل اضافه کرد: به عنوان مثال در همین بحث پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، ما شاهد این بودیم که دو نفر از وزنه برداران ما که در گذشته در مسابقات آسیایی و المپیک این رشته ورزشی حضور یافته و کسب مدال کرده بودند، طی چند هفته پیش دچار مصدومیت های شدیدی شدند.
مربیان، مدیران تیم‌های ملی، کمیته‌های آموزشی و پزشکی ما باید یک سری نکات کلیدی را در خصوص پیشگیری از آسیب‌های ورزشی بدانند تا ما شاهد این نباشیم که ورزشکاران المپینی که هزینه‌های زیادی برای رسیدن به قهرمانیشان صرف می‌شود را به راحتی از دست دهیم.
لازم به ذکر است دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران و مسئولان فدراسیون‌های ورزشی طی روزهای 12 لغایت 15 آذرماه 1401، توسط واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک و در سالن آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
۱۶ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید