نشست هماهنگی برگزاری طرح امیدها و استعدادهای بازی های المپیک جوانان داکار 2026

نشست هماهنگی برگزاری طرح امیدها و استعدادهای بازی های المپیک جوانان داکار 2026
با حضور دکتر علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی ملی المپیک و مدیران مراکز این آکادمی، نخستین نشست هماهنگی برگزاری طرح امیدها و استعدادهای بازی های المپیک جوانان داکار 2026 برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، خانم مریم جعفری مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک به عنوان متولی برگزاری طرح امیدها و استعدادهای بازی های المپیک جوانان در خصوص برگزاری این نشست گفت: مأموریت اصلی آکادمی در تبیین و ترویج اصول و ارزش های المپیک در بین نوجوانان و جوانان و سایر اقشار جامعه و همچنین ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی مناسب به ورزشکاران در سطوح مختلف می باشد.
وی افزود: به همین منظور و با عنایت به رویکرد و سیاست های کمیته بین المللی المپیک (IOC) در ابداع و راه‌اندازی بازی های المپیک جوانان مبنی بر تقویت بعد اجتماعی، آموزشی و فرهنگی جنبش المپیک، آکادمی ملی المپیک در سال 1398 و با حضور 28 ورزشکار نوجوان نخبه در دو بخش پسران و دختران برای نخستین بار طرح بورسیه ورزشی را با موفقیت برگزار کرد.
جعفری، ضمن اشاره به تعویق در برگزاری دومین مرحله از این طرح به دلیل شیوع گسترده کرونا و پیرو آن لغو بازیهای المپیک جوانان که پیش از این مقرر بود در سال 2022 برگزار شود، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی‌های لازم که بین آکادمی ملی المپیک، کمیته ملی المپیک و همچنین مسئولین فدراسیون های ورزشی صورت خواهد گرفت، فعالیت دوباره طرح امیدها و استعدادهای بازی‌های المپیک جوانان را در سال جدید شاهد باشیم.
وی در ادامه اضافه کرد: در آینده ای نزدیک و پس از مشخص شدن چارچوب کلی این طرح، از نمایندگان فدراسیون هایی که رشته ورزشی آنها کاندید حضور در بازی های المپیک جوانان آینده خواهند بود، دعوت می‌شود تا در خصوص کلیات طرح توضیحات لازم به آنها ارائه شود.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی در رابطه با مباحث مطروحه در نشست مذکور اظهار داشت: آموزش های لازم جهت آشنایی بیشتر ورزشکاران نوجوان با فرهنگ اصیل ایرانی، آموزش مهارت های ارتباطی و دوست یابی در کنار معاینات پزشکی ورزشی، آشنایی با فاکتورهای آمادگی جسمانی و مشاوره های تغذیه ای و روانشناختی و همچنین کارگاه های آشنایی با ارزش های المپیک از جمله موضوعاتی بود که مقرر شد در برنامه های آموزشی این طرح گنجانده شود.
گفتنی است پیش از پایان این نشست، دکتر علیرضا پاکدل با تأکید بر اینکه چالش های مرحله نخست این طرح بررسی و در صورت نیاز برطرف شود گفت: با توجه به این موضوع که نوجوانان، آینده سازان ورزش ایران خواهند بود، بیش از پیش ضرورت و اهمیت این طرح نمود پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه مباحثی نظیر آموزش محاوره زبان انگلیسی باید در برنامه های آموزشی این طرح گنجانده شود افزود: طرح مذکور طی سال های 2023 تا 2026 میلادی پیگیری خواهد شد و باید در طول این مدت تقریباً سه ساله، عملکرد ورزشکاران حاضر در طرح، با هماهنگی‌های لازم با فدراسیون و مربیانشان مرتباً رصد شود.   
شایان ذکر است دکتر علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی ملی المپیک، محمدرضا اویسی مدیر امور اداری کمیته ملی المپیک، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی، دکتر امیر حاجی قاسم مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی و خانم مریم جعفری مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک حاضرین در این نشست را تشکیل دادند.

 
۱۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید