دوپینگ و کنترل دوپینگ در اروپا

دوپینگ و کنترل دوپینگ در اروپا
این کتاب درباره یکی از بزرگترین خطرهایی که ورزش نخبه نوین را تهدید می کند، به گفتگو می پردازد.

این خطر روز به روز در ورزش حرفه ای بیشتر نفوذ می کند. دوپینگ به غیر از این، در فرهنگ ورزش جوانان و صحنه های آمادگی جسمانی هم نفوذ کرده است. دستکاری های بیومکانیکی و تمایل به مصرف داروهای خاص در جامعه امروز نه فقط ورزش و فرهنگ جوامع را تهدید می کند بلکه سلامت جامعه را به خطر انداخته است. این کتاب نشان می دهد که چگونه تاریخچه مصرف داروها تغییر کرده است و نشان می دهد که چه آثار تخریبی بر اثر دوپینگ در ورزش ایجاد شده است. این کتاب به چند بخش تقسیم شده است که بر نواقص و تخریب های ورزشی بر اثر دستکاری های دارویی در طول سال ها پرتو افکنده است.
این دستکاری ها بر جوامع مختلف اثر گذاشته  و سبب مصرف انواع داروها و روش ها (به طور مثال-دوپینگ خونی) شده است. در بخش اول "مدل های" دوپینگ در المپیک و ورزش حرفه ای همراه با تحلیل سیاسی و سابقه فرهنگی در یک کشور ارائه شده است. ساندرو دوناتی ایتالیایی درباره نبرد خود با دوپینگ و میدان مبارزه با دوپینگ در ایتالیا سخن می گوید.
دو مطالعه موردی به تحلیل عملکردهای جمهوری فدرال آلمان و جمهوری دموکراتیک آلمان پرداخته است. مدل لهستانی و "رشد دوپینگ و کنترل آن در بریتانیا" همراه با "دوپینگ در ورزش فرانسه" و "دوچرخه سواری در دانمارک" هم ارائه شده است. بخش B، به بحث درباره سوءمصرف دارو فراتر از قوانین IOC، در ورزش تفریحی و آخرین پدیده روز یعنی فرهنگ جوانان، می پردازد و ابعاد حقوقی آن را بررسی می کند. فقط یکی از یافته های مربوط به کشور فرانسه حاکی از این است که 4 درصد از جوانان 16 ساله به مصرف داروها یا موادی که برای ورزشکاران ممنوع شناخته شده است، اعتراف کرده اند. هنوز هم کارهای زیادی باید در جامعه اروپایی انجام داد تا بتوان با دوپینگ و سوء مصرف دارو در ورزش نخبگان و ورزش تفریحی  مبارزه کرد.
کارهای قانونی و پیشگیری، بر مبنای کارهای تحلیلی علوم ورزشی در کنار یکدیگر باید باز شناخته شود و به عنوان پیامی با اهمیت از این کتاب توسط نویسندگان اروپایی انعکاس یابد.

Doping and Doping Control in Europe
Oxford:Meyer & Meyer sport,2006

۲۳ شهریور ۱۳۸۷ ۱۱:۵۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید