جلسه هماهنگی رئیس آکادمی ملی المپیک با مدیر پروژه طرح پایش بیومکانیکی امیدهای المپیک جوانان 2026

جلسه هماهنگی رئیس آکادمی ملی المپیک با مدیر پروژه طرح پایش بیومکانیکی امیدهای المپیک جوانان 2026
صبح امروز و با حضور دکتر کیکاوس سعیدی رئیس آکادمی ملی المپیک، جلسه هماهنگی مدیر پروژه طرح پایش بیومکانیکی امیدهای المپیک جوانان 2026 (مصوب واحد همبستگی المپیک کمیته بین المللی) با مسئولان این آکادمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر الهام شیرزاد مدیر این پروژه در خصوص جلسه صبح امروز گفت: در ابتدا و پس از شکل گرفتن ایده انجام طرح پایش بیومکانیکی امیدهای المپیک جوانان 2026 و در ادامه، ارسال درخواست انجام این طرح به واحد همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک (ioc) که از طریق واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک انجام گرفت، در نهایت انجام طرح مذکور مورد موافقت این نهاد بین المللی به عنوان پروژه های os در سال 2022 قرار گرفت.
وی ضمن اشاره به اینکه این پروژه در فاز نخست برای دو رشته المپیکی والیبال (رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر) به عنوان رشته تیمی و رده های سنی پایین شمشیربازی دختران و پسران به عنوان رشته ای انفرادی تعریف شده ابراز داشت: نخستین گام اجرایی این پروژه پنجشنبه 20 مرداد در آکادمی ملی المپیک و با انجام آزمون نمونه شاهد بر روی یکی از اعضای تیم ملی والیبال جوانان دختر که از سوی فدراسیون والیبال معرفی شده بود آغاز شد.
دکتر شیرزاد در ادامه افزود: از شاخص ترین آزمون هایی که در روز پنجشنبه، با حضور 16 آزمون گر و تحلیل گر و همچنین در حضور خانم دکتر پدیده بلوری زاده سرمربی تیم ملی والیبال دختران در رده سنی جوانان و ندا ملاهویزه سرپرست کمپ های تیم های ملی والیبال دختران در مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک انجام گرفت می توان به این موارد اشاره کرد:
 آنالیز تکنیک ورزشکار به ویژه آنالیز اسپک، تعادل های ایستا و پویا، آزمون های عملکردی، سنجش فاکتورهای مختلف آمادگی جسمانی، سنجش فاکتورهایی مانند چکینه ماتیک و چکینه تیک و فاکتورهایی مانند سفتی اندام تحتانی و دیگر متغیرها.
مدیر پروژه طرح پایش بیومکانیکی امیدهای المپیک جوانان 2026 در ادامه اظهار داشت: گزارش نتایج این آزمون ها، صبح امروز و به صورت مصور در جلسه ای که با حضور مسئولین آکادمی ملی المپیک انجام شد ارائه شد.
دکتر الهام شیرزاد در رابطه با مراحل بعدی این پروژه گفت: مقرر است با اعزام تیمی چهار نفره به مسابقات والیبال قهرمانی جوانان کشور در بخش دختران که طی روزهای 23 تا 26 مرداد در قزوین برگزار می شود، تحلیل هایی انجام و نتایج لازم از این تحلیل ها استخراج خواهد شد.
وی افزود: مدنظر است این مجموعه فعالیت ها در فصل پاییز و با آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی والیبال نونهالان دختر ادامه پیدا کند.
دکتر شیرزاد ضمن بیان اینکه با هماهنگی هایی که با دکتر فضل الله باقر زاده رئیس فدراسیون شمشیربازی انجام گرفته، موازی با رشته ورزشی والیبال، کار بر روی تیم ملی شمشیربازی دختران را در فاز دوم مجموعه فعالیت های خود انجام خواهیم داد گفت: امید داریم با جمع بندی و به نتیجه رسیدن در این مرحله و ارسال نتایج آن به واحد همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک، انشاالله بتوانیم ضمن جلب حمایت های این نهاد بین المللی، پروژه مذکور را تا سال 2026 و با هدف بهبود عملکرد ورزشکاران المپیکی ادامه دهیم.
لازم به ذکر است تحت پوشش قرار دادن رده های سنی پایین در رشته های دیگر المپیکی نظیر تکواندو و دوومیدانی از برنامه های آتی این پروژه در سال آینده میلادی خواهد بود.
شایان ذکر است علاوه بر دکتر سعیدی رئیس آکادمی ملی المپیک و دکتر الهام شیرزاد مدیر پروژه مذکور، دکتر رامین طباطبایی معاونت آموزشی و پژوهشی، نادر حاجی عباسی معاونت اجرایی، دکتر امیر حاجی قاسم مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی و مهدی چراغی مسئول بخش بیومکانیک این مرکز دیگر حاضرین جلسه را تشکیل دادند.

 
 


۲۲ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید