حضور در دوره های مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" آغازی برای آموختن و آشنایی با مفاهیم مورد نظر جنبش المپیک است

حضور در دوره های مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" آغازی برای آموختن و آشنایی با مفاهیم مورد نظر جنبش المپیک است
هشتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی از صبح امروز در سالن تازه تأسیس آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک آغاز و طی هفت نشست دو روزه تا ابتدای دی ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، خانم دکتر سارا مهرانی مدیر واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک در ابتدای مراسم افتتاحیه هشتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" در توضیحاتی مبسوط و جامع به بیان ساختار و اهداف برگزاری دوره های مدیریت ورزشی پرداخته و در ادامه موضوعاتی را در خصوص پروتکل های مربوط به این دوره خطاب به شرکت کنندگان ارائه کرد.
در ادامه دکتر سید نصر الله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک 2020 توکیو و یکی از اساتید دوره های پیشرفته مدیریت ورزشی کمیته ملی المپیک در ابتدای صحبت‌های خود به این موضوع اشاره داشت که کمیسیون همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک یکی از  کمیسیون های این نهاد بین المللی، از فعالیتهای وسیع، گسترده، فراگیر، همگانی و اجرایی برخوردار است.
وی دوره پیشرفته مدیریت ورزشی را آغازی برای یادگیری و آشنایی با مفاهیم مورد نظر جنبش المپیک عنوان کرد و ابراز داشت: قطعاً بحث مدیریت به صورت عام و مدیریت ورزشی به صورت خاص، محدود به این دوره نمی‌شود، چراکه ما در این دوره بیشتر به فصول و سرفصل های کتاب مدیریت سازمان‌های ورزشی المپیکی  Mannaginng Olympic Sport Organisations اشاره کرده و در همان چارچوب تدریس می کنیم.
دکتر سجادی ضمن مثبت ارزیابی کردن ترکیب شرکت کنندگان در هشتمین دوره مدیریت ورزشی که اکثراً از افراد صاحب تجربه و دارای مسئولیت در سازمان ها و فدراسیون های ورزشی تشکیل شده است، از شرکت کنندگان دوره خواست تا ضمن مشارکت حداکثری، به رعایت پروتکل های (IOC) اهتمام ورزیده و در تمامی ساعات این دوره حضوری پررنگ داشته باشند.
در ادامه این مراسم افتتاحیه، دکتر عباسعلی گایینی رئیس کمیسیون همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک و یکی از اساتید این دوره پیشرفته ورزشی، دریافت مجوز و کسب سهمیه برگزاری دوره های مدیریت ورزشی کمیته بین المللی المپیک در ایران را مدیون تلاش و پیگیری های مجدانه دکتر نصر الله سجادی عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه دوره های مدیریت ورزشی مقدماتی و دوره های فنی دو بخش مهم در واحد المپیک سولیداریتی می باشند که باید نهایت استفاده از آنها را کرد اظهار داشت: در ابتدای شروع برگزاری دوره های مدیریت ورزشی در ایران، تنها یک سهمیه در سال به ما تعلق می گرفت که به تدریج این دوره ها بیشتر شد به نحوی که علاوه بر اخذ مجوز برگزاری سالانه شش دوره، کمیته ملی المپیک ایران به عنوان نماینده (IOC) این دوره را در کشورهایی مانند تاجیکستان برگزار کرد.
دکتر گایینی در پایان به توضیحاتی در خصوص ارزش های آموزش و همچنین اثر بخشی بالای این دوره های مدیریت ورزشی اشاره کرد و افزود: از سال 1371 یک رشد اندیشه در بحث آموزش و پژوهش در کمیته ملی المپیک کشور شکل گرفت و هم اکنون در زمان ریاست دکتر صالحی امیری در رأس کمیته ملی المپیک که خود از اساتید دانشگاهی به حساب می آید، توجه فوق العاده ای به این موضوع و اثر بخشی بالای آن شده است.

۲۹ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۲۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید