کارگاه فیزیولوژی کاربردی

کارگاه فیزیولوژی کاربردی
کارگاه فیزیولوژی کاربردی توسط بخش فیزیولوژی ورزش مرکز سنجش و توسعه قابلیت¬های جسمانی آکادمی ملی المپیک، با مشارکت مرکز آموزش این مجموعه و حضور 27 علاقمند به این مبحث برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در بخش نخست این کارگاه یک روزه دکتر مرتضی بهرامی نژاد به ارائه توضیحاتی در خصوص مبحث فیزیولوژی ریکاوری و برگشت به حالت اولیه پرداخت.
اهمیت ریکاوری کارآمد و نتیجه آن بر عملکرد ورزشکاران  و همچنین معرفی شیوه های نوین ریکاوری بعد از ورزش از مهمترین موضوعاتی بود که در این بخش به آنها اشاره شد.
عنوان سرفصل های بخش دوم این کارگاه آموزشی که توسط دکتر پژمان معتمدی به شرکت کنندگان ارائه شد را "HIRT,HIFT,HIIT,HIT" تشکیل دادند.
توضیح در رابطه با مفاهیم اولیه این روش های تمرینی و اصول طراحی این تمرینات از جمله مباحثی بود که در این بخش مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه، دکتر نعیما خواجوی به تدریس مبحث "فیزیولوژی کاربردی تمرینات انفجاری" پرداخت. توضیح در خصوص مفاهیم مربوط به تمرینات انفجاری و سازگاری های بعمل آمده با این تمرینات و همچنین اصول مربوط به طراحی تمرینات انفجاری از مهمترین موضوعاتی بود که دکتر خواجوی به آنها اشاره کرد.
در بخش چهارم و پایانی این کارگاه نیز دانیال تیماجی مسئول بخش فیزیولوژی ورزش مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک و مدیر کارگاه مذکور ضمن ارائه مقالاتی در حیطه فیزیولوژی کاربردی، به بررسی فیزیولوژی، ساختار و عملکرد ریه ها و همچنین جدیدترین مقالات مرتبط با این موضوعات پرداخت.
شایان ذکر است مخاطبین این کارگاه که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنسازی آکادمی برخوردار بود را 27 نفر از شرکت کنندگان آزاد و همچنین مربیان و ورزشکاران معرفی شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی تشکیل دادند.

۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید