دکتر صالحی امیری: هر جامعه ای که از پیشکسوتان خود انقطاع کند، درختش خشک خواهد شد

دکتر صالحی امیری: هر جامعه ای که از پیشکسوتان خود انقطاع کند، درختش خشک خواهد شد
با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری و جمعی از پیشکسوتان حوزه رسانه های ورزشی، مراسم تجلیل از استاد اردشیر لارودی پیشکسوت حوزه رسانه و تقدیر از برترین های ایران در چهارمین جشنواره جهانی ورزشی نویسان، امروز در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری در جریان برگزاری این مراسم گفت: امروز روزی بیادماندنی در تاریخ ورزش ایران زمین است چراکه پیشکسوتانی از فراز و فرود سخت چهار دهه گذشته که همه توان، قدرت و جوانی خود را در حوزه رسانه و برای نشاط مردم هدیه کرده اند در این جمع حضور دارند.
وی با بیان اینکه امروزه حضور جوانان در این حوزه به خاطر ریشه های سبز پیشکسوتان است، پیشکسوت را اخلاق، معرفت و شرافت معنا کرده و ابراز داشت: اگر ما امروز در این جمع حضور داریم به خاطر حضور امثال لارودی هاست و باید گفت هر جامعه ای که از پیشکسوتان خود انقطاع کند، درختش خشک خواهد شد.
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به چندین تالار مشاهیر ورزش ایران در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک خطاب به پیشکسوتان حاضر در سالن گفت: ما در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک یک تالار را به شما عزیزان رسانه اختصاص داده ایم که از دو هفته پیش و با رونمایی از تندیس مرحوم استاد ابوالقاسم فارسی، کار خود را در این تالار آغاز کرده ایم که انشاالله در آینده‌ای نزدیک و با کمک شما عزیزان این تالار تکمیل خواهد شد.
دکتر صالحی امیری از سرمایه های اقتصادی به عنوان سرمایه ای مادی و فانی که در بستر زمان فراموش می شود نام برد و در ادامه سرمایه های انسانی، فرهنگی و اجتماعی را سرمایه هایی نمادین، مانا و فراموش نشدنی عنوان کرد و افزود: مراسم امروز می تواند نقطه عطفی برای انجمن ورزشی نویسان باشد تا تجلیل از پیشکسوتان را به عنوان یک سنت و حقیقت در دستور خود قرار داده و هر ماهه به صورت منظم از پیشکسوتان این حوزه تقدیر و تجلیل کند.
گفتنی است در جریان برگزاری این مراسم، معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، پیام دکتر سید حمید سجادی را در خصوص این مراسم با شکوه که به جهت تجلیل از پیشکسوت حوزه رسانه های ورزشی و بهترین های جشنواره جهانی ورزشی نویسان ترتیب داده شده بود، خطاب به حاضرین قرائت کرد.  
شایان ذکر است دکتر عبدالحمید احمدی در آغاز این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه تأسیس انجمن جهانی ورزشی نویسان در 100 سال پیش و در ادامه انجمن ورزشی نویسان ایران که 30 سال پیش با حمایت سازمان تربیت بدنی وقت و حمایت کمیته ملی المپیک تأسیس شد، توضیحاتی را در خصوص مهمترین اهداف تأسیس این انجمن در ایران به حاضرین ارائه کرد.
لازم به ذکر است در پایان مراسم مذکور و پس از تجلیل از استاد اردشیر لارودی پیشکسوت رسانه ورزش، از افتخار آفرینان رسانه های ورزشی ایران که در چهارمین جشنواره جهانی ورزشی نویسان خوش درخشیده و در مراسم نهایی این جشنواره نیز نفر برگزیده‌ای از ایران حضور داشت، به شرح زیر تقدیر شد:
مازیار کوپیدار، علیرضا زینالی، مریم نوایی، فرشاد عباسی، امیر رضا استواری، محمد بابایی، جاوید نیک پور، محمد فرهپور، بهناز سادات میر مطهریان، شهرام زین العابدینی، محمد جواد آبجوشک، سعید فتح آبادی، امین محمد جمالی و مریم مجد.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید