دکتر سجادی:پیشکسوتان سرمایه های ارزشمند ورزشند/دکتر صالحی امیری:مفهوم انسانیت، زبان و مرز مشترک بین تمامی بزرگان و پیشکسوتان ورزش ایران است

دکتر سجادی:پیشکسوتان سرمایه های ارزشمند ورزشند/دکتر صالحی امیری:مفهوم انسانیت، زبان و مرز مشترک بین تمامی بزرگان و پیشکسوتان ورزش ایران است
آیین تجلیل از پیشکسوتان بوکس ایران و رونمایی از سردیس ماسیس هامبار سومیان قهرمان و کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس ایران با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،نصراله سجادی مشاور عالی رئیس،پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی،مدیران ارشد کمیته ملی المپیک، اعضاء هیأت رئیسه فدراسیون بوکس، دبیران ادوار گذشته این فدراسیون و همچنین پیشکسوتان عرصه داوری، مربیان و قهرمانان این رشته ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جریان برگزاری این مراسم، ضمن تقدیر از عوامل برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان رشته ورزشی بوکس و خیر مقدم به حاضرین، در سخنانی کوتاه از تمامی پیشکسوتان عرصه ورزش تقدیر و از آنها بعنوان سرمایه های ورزش کشور یاد کرد.
وی ضمن ابرز خرسندی از حضور در جمع پیشکسوتان بوکس کشور اظهار داشت : چهره‌های حاضر در جمع صمیمی بوکس را که می‌بینم یا همدوره ورزشی بوده‌ایم و یا در مسابقات حضورشان را حس کرده‌ایم. همیشه ابراز احساسات به این بزرگان را داشته‌ایم و آن‌ها را حتی از گوشه‌ و کنار رینگ تشویق می‌کردیم.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مناسبت مهمی را داریم و به افتخار تاریخ ارزشمند بوکس ایران، فرصت حضور را مغتنم دانستم. تنها هدف من از حضور در این مراسم هرچند با تاخیر بسیار زیاد، این بود که ارادت مخلصانه خود را نشان دهم.
دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک که برگزاری مراسم امروز تجلیل از پیشکسوتان بوکس را روزی تاریخی برای فدراسیون بوکس و ماندگار برای پیشکسوتان به عنوان سرمایه های بزرگ ورزش عنوان داشت، خطاب به حاضرین گفت: باید باور کنیم که پیشکسوتان ورزش ما دلی چون دریا، محبتی چون آفتاب و تواضعی چون زمین داشته و شایسته تقدیر هستند.
وی اقدامی که صبح امروز توسط فدراسیون بوکس و کمیته ملی المپیک در تجلیل از پیشکسوتان این رشته ورزشی صورت گرفت را دارای یک پیام ویژه عنوان کرد و گفت: تجلیلی که امروز از پیشکسوتان صورت گرفت یک پیام مهمی را به جامعه ورزش در تمامی استان ها منعکس می‌کند و آن اینکه اگر امروز امثال دانیال شه‌بخش موفق به افتخار آفرینی می شوند، به دلیل وجود ریشه های درخت تنومندی به نام پیشکسوت است.
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن بیان اینکه احمد ناطق نوری و ماسیس هامبارسومیان نمادهایی هستند که موفقیت های بوکس مدیون تلاش و کوشش این عزیزان است، در ادامه ابراز داشت: ما امروز هامبارسومیان را از ارمنستان دعوت کرده ایم تا بگوییم قدردان تلاش های این عزیز و دیگر پیشکسوتان ورزش ایران هستیم.
دکتر صالحی امیری مفهوم انسانیت را زبان و مرز مشترک بین تمامی بزرگان و پیشکسوتان ورزش ایران عنوان کرد و در پایان نام پیشکسوت را چنین معنی کرد: پیشکسوت یعنی بزرگ، پدر، انسانیت، شرافت و مردانگی.
در جریان مراسم امروز از سردیس ماسیس هامبار سومیان رونمایی گردید و به پاس سالها افتخار آفرینی در بوکس کشور از وی قدردانی و تجلیل بعمل آمد.
همچنین تجلیل از دانیال شه بخش افتخار آفرین دیگر بوکس کشورمان از دیگر برنامه های مراسم امروز بود و در ادامه از اعضای هیات رئیسه  فدراسیون و 28 تن از پیشکسوتان بوکس کشور تجلیل بعمل آمد.     
۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۲۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید