دیدار دست اندرکاران اجرایی موزه ورزش ایران با رییس موزه لوزان سوییس

دیدار دست اندرکاران اجرایی موزه ورزش ایران با رییس موزه لوزان سوییس
دست اندرکاران اجرایی و معماری موزه ورزش ایران با رییس موزه لوزان سوییس ملاقات می کنند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، اسدالله قزوینی مشاور اجرایی پروژه ساختمانی کمیته ملی المپیک در خصوص ساختمان جدید التاسیس کمیته ملی المپیک و موزه ورزش گفت: از یکسال و نیم گذشته، امور ساخت و ساز، ساختمان جدید کمیته ملی المپیک و موزه وزش با پیش بینی مهندس علی آبادی و با نگاه ویژه ایشان پی گیری شد.
وی در ادامه افزود: همراه با کارهای ساخت و ساز ، مطالعاتی نیز در خصوص نحوه شکل گیری موزه، تجیهزات و لوازم لازم آن انجام شد که پیرو این تحقیقات و اهداف تشکیل موزه مقرر شد که از موزه های کشورهای دنیا بازدید بعمل آید.
وی در خصوص هدف از بازدید از موزه المپیک کمیته بین المللی المپیک گفت: با توجه به قدمت این موزه که در شهر لوزان سوییس واقع شده است و از مجموعه غنی شامل صدهزار شیء ، مدال و اشیاء هنری تشکیل شده است این بازدید می تواند راهکارهای مناسبی را جهت استفاده از نحوه چیدمان، چینش ها و نحوه ارائه سیر تاریخ ورزش کشور را به همراه داشته باشد.
قزوینی در خصوص نفرات گروه اعزامی و برنامه های این سفر گفت: مهندس سید حسین هادیانی مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سازمان تربیت بدنی و سرپرست گروه اعزامی، دکتر هایده صیرفی مدیر مرکز موزه و مطالعات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر ریاضی باستان شناس، اسدالله قزوینی مشاور اجرایی پروژه ساختمانی کمیته ملی المپیک و مهندس شهبازی معمار داخلی در این سفر خواهند بود.
وی ادامه داد: این گروه که از تاریخ 2 لغایت 7 اردیبهشت ماه به سوییس سفر می کنند، سوم اردیبهشت ماه با موسیو گبه رییس موزه لوزان دیدار و ضمن ارائه گزارشی از موزه ورزش ایران، مسابقه هنر، ورزش المپیک مقام های کسب شده در سطح بین المللی و فعالیت های فرهنگی ، هنری کمیته ملی المپیک در خصوص افتتاح موزه ایران و طرحهای محتوایی انجام شده بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
شایان ذکر است ساختمان موزه المپیک ایران جنب ساختمان جدید کمیته ملی المپیک طی ماه های آتی افتتاح خواهد شد.
۳۱ فروردین ۱۳۸۸ ۱۴:۱۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید