برای نخستین بار: کتاب نگاره های ورزشی ایران منتشر شد

برای نخستین بار: کتاب نگاره های ورزشی ایران منتشر شد
کتاب نگاره های ورزشی ایران به استناد مدارک تصویری، منابع و متون تاریخی، هجده رشته ورزشی را از سپیده دم تاریخ تا روزگار قاجار معرفی می کند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر هایده صیرفی - مدیر مرکز مطالعات و موزه آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با بیان این مطلب افزود: در این کتاب تمامی نقش ونگارها که در ارتباط با ورزش هستند را از همان ابتدا که بر روی صخره‌ها، کتیبه‌ها و یا به شکل مجسمه در ایران حک شده است جمع آوری شده است 
وی ادامه داد: فرهنگ نامه حاضر، دوره‌ای از تاریخ هفت هزار ساله ورزش ایران را به استناد اسناد و مدارک مکتوب و آثار و اشیای مادی به جای مانده از هزاره پنجم پیش از میلاد تا دوره قاجار در برمی‌گیرد.
دکتر صیرفی افزود: مدارک تصویری این فرهنگ براساس بازبینی هزاران نوشتار مصور درباره آثار و دست آفریده‌های هنری و فرهنگی و بررسی آثار موجود در دهها موزه در داخل کشور ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه، بیش از یک سال جمع آوری اطلاعات این کتاب طول کشیده  و اولین کتابی است که در این زمینه به چاپ رسیده است. افزود: دومین جلد این کتاب نیز در حال جمع آوری است و در آینده نزدیک زیر چاپ قرار خواهد گرفت.
گفتنی است این فرهنگ نامه به همت دکتر محمد رضا ریاضی، دکتر سید امیرحسینی، دکتر هایده صیرفی و فرزانه پوراسدی، پریسا مهدیزاده فرساد، لیلا دهباشی تألیف و گرد آوری گردیده است.
علاقمندان جهت تهیه این کتاب به  مرکز مطالعات و موزه آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک مراجعه فرمایید.
۲۳ فروردین ۱۳۸۸ ۱۱:۱۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید