ورزش قهرمانی کشور نیازمند تغییر از سخت افزار (سکو و مدال) به نرم افزار اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی شدن است

ورزش قهرمانی کشور نیازمند تغییر از سخت افزار (سکو و مدال) به نرم افزار اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی شدن است
صبح امروز و با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نشست شورای دانشگاه تهران به میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری در جریان این نشست ضمن تبریک و شادباش به مناسبت اعیاد شعبانیه و خوش آمدگویی به حاضرین، مجموعه آکادمی ملی المپیک را متعلق به اساتید و دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: آکادمی بزرگترین مرکز استاندارد تمرینات تیم های ملی شناخته می‌شود که از بخش هایی نظیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی، مرکز پزشکی ورزشی و مرکز روانشناسی ورزشی تشکیل شده است.
وی افزود: این مجموعه که مرجعیت آموزش ورزش کشور را نیز بر عهده دارد، در چهار سال گذشته بالغ بر 370 دوره آموزشی علمی_کاربردی (داخلی و بین المللی) را با حضور اساتید برجسته برگزار کرده است.
دکتر صالحی امیری ضمن اشاره به اینکه ورزش قهرمانی کشور نیازمند تغییر از سخت افزار (سکو و مدال) به نرم افزار اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی شدن است گفت: ما علاوه بر توجه به کسب سکوهای قهرمانی، نیم نگاهی هم باید به هویت فرهنگی در ورزش داشته باشیم و از این منظر ما ورزش را منبع بزرگ تولید هویت، غرور و غیرت ملی می دانیم.
بنده به همراه همکارانم در چهار سال گذشته تمام تلاش خود را به کار برده ایم تا ورزش را اجتماعی کرده و در متن جامعه بیاوریم.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان از اقدام رئیس دانشگاه تهران که مسئولیت بزرگترین و معتبرترین نهاد علمی کشور را بر عهده دارد، به جهت تشکیل دانشکده حکمرانی تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد دانشگاه تهران با این اقدام، پرچمدار تربیت رهبران آینده کشور شود.

     
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید