نشست مشترک مسئولین ورزش ایران و عراق برگزار شد

نشست مشترک مسئولین ورزش ایران و عراق برگزار شد
با حضور دکترحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، رعد حمودی سلمان رئیس کمیته ملی المپیک عراق، سفیر کشور عراق در ایران، معاونین وزارت ورزش و جوانان، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی ایران و عراق، جمعی از مدیران کمیته و آکادمی و همچنین پیشکسوتان ورزشی، نشست مشترک مسئولین ورزش ایران و عراق در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک؛ دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن خیر مقدم به میهمانان عراقی و حاضرین، از ابتکار عمل کمیته ملی دو کشور در برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت: امیدوارم نشست امروز سرفصل جدیدی برای همکاری های فی مابین باشد. ما پیش از این نیز همکاری های ورزشی داشتیم که به عقیده من کافی نیست و باید برای توسعه ورزش قهرمانی دو کشور بیشتر تلاش کنیم. این موضوع باعث تقویت روابط دو کشور هم خواهد شد.
وی گفت: هر دو کشور منابع طبیعی خوبی دارند و پیشنهاد می‌دهم در رشته اسکی و ورزش‌های زمستانی از امکانات ایران استفاده کنید. یک پیشنهاد دارم که نیاز به فکر و برنامه‌ریزی دارد، در رشته‌هایی مانند اسکیت، دو‌چرخه‌سواری، دوومیدانی و اتومبیل‌رانی و موتورسواری مسابقاتی طراحی شود که مثلاً استارت از عراق و پایان در ایران و یا به‌عکس باشد و بهتر اینکه مسیر حرکت از شهرهای زیارتی باشد که هم رویدادهایی ورزشی، فرهنگی و هم زیارتی باشد. باید به هم کمک کنیم که در مجامع بین‌المللی بهترین کرسی‌ها و پست‌ها را دو کشور به دست بیاورند.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه ایران بتواند برای توسعه زیر ساخت های ورزشی در کشور عراق گام های خوبی را بردارد، خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک عراق در رابطه با ارتقاء همکاری های بین دو کشور در زمینه های ورزشی به ارائه چند پیشنهاد پرداخت.
همکاری و تلاش دو طرفه برای پیشرفت و تقویت بیش از پیش رشته های ورزشی چوگان، کوهنوردی، اسکی، ورزش های بومی محلی و به طور خاص ورزش های زورخانه ای و همچنین میزبانی مشترک دو کشور در برگزاری رویدادهای ورزشی مانند اتومبیل رانی، دوچرخه سواری و اسکیت از جمله این پیشنهادات بود که دکتر حمید سجادی به آن اشاره کرد.
در ادامه دکتر صالحی امیری ضمن ابراز امیدواری از اینکه این نشست باعث توسعه روابط دو ملت و ورزش ایران و عراق شود، از دکتر سجادی به عنوان یکی از چهره های نامدار ورزش ایران نام برد و گفت: وزیر ورزش ایران شخصیتی فرهیخته و محور ورزش در کشورمان است و برخی از روسای فدراسیون های ورزشی ما که اکنون در خدمتشان هستیم نیز از قهرمانان  المپیک و عنوان داران ورزش ایران هستند که از هیچ کوششی در جهت کمک به توسعه و ارتقاء جایگاه ورزش کشور عراق دریغ نخواهند کرد. مردم ایران همیشه در کنار ملت و ورزش عراق خواهند بود.  
رعد حمودی سلمان رئیس کمیته ملی المپیک عراق از دیگر سخنرانان این نشست بود که در صحبت هایی کوتاه، ضمن تقدیر از میزبانی کمیته ملی المپیک ایران، از برگزاری این نشست در جهت بهبود روابط، توسعه و ارتقاء ورزش کشور عراق قدردانی کرد.
شایان ذکر است در ادامه، روسای فدراسیون های ورزشی دو کشور حاضر در نشست، در خصوص تفاهم نامه‌هایی که بین دو طرف و در زمینه های نظیر برگزاری اردوهای مشترک، اعزام مربی و کارشناس ورزشی فیمابین در رشته های مختلف ورزشی، برگزاری دوره های آموزشی و همکاری در خصوص کسب کرسی های بین المللی به امضاء رسیده است به ارائه توضیحاتی پرداختند.
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۲۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید