دومین همایش خدمات روانشناختی ورزشی ویژه ورزشکاران حرفه ای پایان یافت

دومین همایش خدمات روانشناختی ورزشی ویژه ورزشکاران حرفه ای پایان یافت
در خاتمه دومین همایش خدمات روانشناختی ورزشی ویژه ورزشکاران حرفه ای، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با اهمیت روانشناسی ورزشی برای موفقیت ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی، با اهدای لوحی از سخنرانان این همایش تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری که انگیزه خود از حضور در پایان این همایش را تقدیر از برگزار کنندگان، اساتید، سخنرانان و دیگر حاضرین در همایش عنوان کرد، در سخنانی کوتاه به اهمیت بحث روانشناسی ورزشی در موفقیت تیم های ورزشی پرداخت.
وی در ادامه و  با اشاره به این موضوع که حجم عظیم استفاده از شبکه های مجازی و انتشارات کتاب در موضوعات مختلف و در سطحی گسترده، هیچگاه به تنهایی باعث توسعه جامعه ای نخواهد شد افزود: جوامع و کشورهایی که به دنبال توسعه هستند، برای رسیدن به قله های توسعه نیازمند انسان های توسعه یافته ای هستند.
دکتر صالحی امیری در پایان صحبت های خود، نقطه آغاز رسیدن به قله های توسعه در جوامع را، مدرسه و آموزش و پرورش عنوان کرد.    
گفتنی است پیش از سخنرانی پایانی رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر واعظ موسوی رئیس کمیسیون روانشناسی ورزشی کمیته ملی المپیک، مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک گزارش جامعی را در خصوص نحوه و کیفیت برگزاری همایش مذکور به دکتر صالحی امیری و حاضرین در همایش ارائه کرد.
وی گفت: 170 نفر از روانشناسی ورزشی، مربیان و ورزشکاران، شرکت کنندگان در این همایش که به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد را تشکیل دادند.
دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی در ادامه و در خصوص مباحثی که در این همایش یک روزه به آن پرداخته شد اظهار داشت: بیش از 20 مقاله در مورد شیوه های خدمت رسانی به ورزشکاران توسط اساتید همایش به شرکت کنندگان ارائه شد و همچنین ورزشکارانی از تیم های ملی برخی رشته های ورزشی نظیر کاراته، والیبال، تیراندازی و تکواندو در خصوص نیازها و مطالبات خود در بحث روانشناسی به بیان توضیحاتی پرداختند.
وی در پایان و ضمن تقدیر از حمایت های دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، با اشاره به این موضوع که هم اکنون فدراسیون فوتبال طی درخواستی که از ما داشته، خواهان معرفی روانشناس به این فدراسیون شده افزود: اکنون جامعه ورزش به این واقعیت انکار ناپذیر رسیده است که دورانی که به روانشناسی ورزشی به صورت تزئینی نگاه می شد گذشته است.  
۱ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید