بررسی دو مفهوم توجه و تمرکز

بررسی دو مفهوم توجه و تمرکز
یازدهمین جلسه از دهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک به مفهوم توجه و تمرکز در ورزش اختصاص داشت که با تدریس دکتر خسرو حمزه از کارشناسان مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی همراه بود.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر حمزه به عنوان مدرس این جلسه که مباحث مربوط به توجه و تمرکز را طی دو بخش به شرکت کنندگان دوره ارائه داد، در ابتدای توضیحات خود، آموزش کاربردی در حوزه روان‌شناسی ورزشی را از آموزش تئوری مهم تر و با کارایی بیشتر عنوان کرد، و دلیل این امر را چنین بیان داشت که بسیاری از مطالب تدریس شده در دانشگاه‌ها با مسائلی که در میدان عمل برخورد می‌کنیم، ممکن است متفاوت باشد.
وی در بخش اول، به معرفی کلی توجه، تمرکز و بیان اهمیت و ضرورت این مهارت ذهنی در ورزش پرداخت، همچنین دلایل اصلی درونی و بیرونی از دست رفتن تمرکز در بین ورزشکاران و تفاوت بین ورزشکار دارای تمرکز با سایر ورزشکاران را عنوان کرد.
در این قسمت که با مثال‌هایی واقعی از دنیای ورزش و ورزشکاران ایرانی و خارجی همراه بود، آموزش روش‌هایی برای حفظ و افزایش تمرکز در مسابقات ورزشی تدریس شد.
در بخش دوم، سایر روش‌های کاربردی جهت کمک به ورزشکاران جهت رشد تمرکز آنها بیان شد و به مفهوم تمرکز با توجه به پشتوانه امواج مغزی پرداخته شد.
دکتر حمزه در ادامه این جلسه ضمن تشریح موضوع بازیابی تمرکز، برای درک بهتر شرکت کنندگان دوره به پخش فیلم‌های آموزشی در رابطه با این موضوع پرداخت.
وی در پایان این جلسه و پس از پاسخ به سؤالات حاضرین در رابطه با دو مفهوم توجه و تمرکز، توصیه هایی را خطاب به شرکت کنندگان در رابطه با رشد بهتر در این حیطه علمی بیان کرد.
لازم به ذکر است که آموزش نظری دهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک، 100 ساعت می‌باشد که از 7 مهرماه آغاز و هر هفته چهارشنبه‌ها از ساعت 9 الی 16 به مدت 13 هفته پیگیری می‌شود.
۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید