آموزش مهارت خودآگاهی در ورزش

آموزش مهارت خودآگاهی در ورزش
دهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی آکادمی ملی المپیک با هدف تربیت افراد متخصص و آموزش مهارت های لازم روانشناسی ورزشی به این افراد، از ابتدای مهرماه آغاز و به مدت 13 هفته (چهارشنبه ها) در حال پیگیری است.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، الهام حقیقی از کارشناسان مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی و یکی از مدرسان دوره مذکور در خصوص مباحثی که در این دوره به شرکت کنندگان ارائه داد گفت: از آنجایی که اغلب افراد شرکت کننده در این دوره، خودشان از متخصصین روانشناس و یا در حال خواندن روانشناسی ورزش هستند، کارگاه هایی که در این دوره برنامه ریزی شده و به مخاطبان ارائه می شود بیشتر مطالب کاربردی و عملی است.
وی افزود: بنده با توجه به تجربیاتی که طی 7 سال همکاری و کار  مشاوره روانشناسی با تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی کسب کرده ام، در قالب یک محتوای خاص، آموزش های لازم را به صورت کاملاً عملی و با کیس های واقعی به شرکت کننده ها ارائه نمودم.
حقیقی افزود: در بخشی از این دوره که به بنده اختصاص داده شده بود، موضوع خودآگاهی در ورزش، مفهوم خودآگاهی و در خصوص اینکه دانستن این مفهوم چه کمکی به موفقیت ورزشکار در رویدادها و مسابقات می کند، توضیحاتی را به شرکت کنندگان دادم.
وی در ادامه اظهار داشت: بنده به جای اینکه مطالب مذکور را به صورت تئوری ارائه کنم، از تجربیات خود و کمک هایی که به خودآگاهی ورزشکار کرده بودم، در قالب مثال بدون ذکر نام، برای این دوستان تشریح کردم. به عنوان مثال در خصوص اینکه مربی یا ورزشکاری که از خودآگاهی برخوردار نبوده یا در این مورد ضعیف بوده و در نهایت باعث ضرر و شکست وی شده توضیحاتی را ارائه کردم.
الهام حقیقی در پایان ابراز داشت: در انتهای این کارگاه، شرکت کننده ها را به گروه هایی تقسیم کرده و از آنها خواستم مطالبی را که در بخش اول آموزش داده بودم را روی یک سری کیس ورزشی پیاده بکنند. یعنی ما سه تا کیس ورزشی به این عزیزان پیشنهاد دادیم و گفتیم مثلاً فوتبالیستی هست که با این مسائل روبرو شده است، حالا شما در غالب این مفهومی که امروز آموزش دیده اید، بگویید چگونه به این ورزشکار کمک می کنید. در پایان نیز اشکالات و ایرادات دوستان را برطرف کردیم.
۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید