وبینار تعلیم و تربیت ورزشکاران جوان مبتنی بر ارزش های المپیک (OVEP) برگزار شد

وبینار تعلیم و تربیت ورزشکاران جوان مبتنی بر ارزش های المپیک (OVEP) برگزار شد
خانم سیلویا دالتو مدیر آکادمی ملی المپیک آرژانتین به عنوان سخنران کلیدی بخشی از وبینار تعلیم و تربیت ورزشکاران جوان مبتنی بر ارزش های المپیک به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، سیلویا دالتو ضمن ارائه اسلاید، عکس و فیلم های متنوع، تاریخچه آکادمی ملی المپیک کشور خود را ارائه و فعالیت‌های مختلف این سازمان را در زمینه اهداف و مأموریت اصلی آکادمی های ملی المپیک (برنامه توسعه ارزش های المپیک) تفسیر نمود.
 بر اساس گزارشی که وی ارائه کرد، برنامه ها در آکادمی این کشور برای دو سطح مخاطب جوان و بزرگسال شکل گرفته است. نظر به وسعت جغرافیایی کشور آرژانتین و تنوع فرهنگ، دانش، اقتصاد، سن و ... تدوین برنامه جامع با دشواری هایی مواجه است اما تلاش او و همکارانش در چهار محور اساسی شامل کنفرانس و بحث های گروهی، بازی و فعالیت های ورزشی، آموزش و ترویج ارزش های المپیک و از همه مهم تر نهادینه نمودن ارزش های انسانی و اخلاقی از طریق ورزش می باشد.
مدیر آکادمی ملی المپیک آرژانتین، یکی از روش های آموزشی اثر بخش در این آکادمی را بکارگیری جوانان آموزش دیده به عنوان آموزش دهنده عنوان کرد چراکه معتقد است مخاطبان جوان با بازخورد مسیر آموزشی آینده را مشخص می نمایند.
به گفته وی بازی های المپیک و بازی های قاره ای اهداف نهایی هر دوره از برنامه های آموزشی ارزش های المپیک می باشد و آکادمی ملی المپیک آرژانتین با تشکیل کمپ هایی برای ورزشکاران جوان، حداقل یک سال قبل از هر دوره از این رویدادها، برنامه های شاد همراه با آموزش را پیش بینی می کند.
سیلیوا با اشاره به شرایط حاکم دو سال اخیر و همه گیری کووید -19 اظهار داشت: ما از فرصت به وجود آمده استفاده نموده و دو تک‌آموز نحوه آموزش المپیک در مدارس و یک کتاب مرجع شامل دستاوردها و تجربیات آکادمی المپیک آرژانتین را تدوین و چاپ کرده ایم.
به گفته وی یکی دیگر از اقدامات ارزنده سال های اخیر این آکادمی، تشکیل مرکز مطالعات المپیک با مشارکت یکی از دانشگاه های مطرح آرژانتین می باشد.
خانم دالتو ادامه داد: با توجه به منابع و دستورالعمل های کمیته بین المللی المپیک و آکادمی بین المللی المپیک، پلت فرم خاص برنامه های OVEP در آکادمی این کشور شکل گرفته است.
سیلویا دالتو در پایان ضمن سپاس از دعوت آکادمی ملی المپیک ایران برای سخنرانی در این وبینار، از دکتر ناهید کریمی مدیر دوره مذکور به عنوان یکی از افراد فعال و علاقمند در کمیته و آکادمی ملی المپیک ایران،  تقدیر و تشکر نموده و با توجه به تنوع و بزرگی فعالیت های آکادمی ملی المپیک ایران، اظهار امیدواری نمود که در آینده برنامه های مشترک زیادی با هم داشته باشند.

دیگر سخنرانان و مباحث ارائه شده در این وبینار آموزشی عبارت بودند از:
دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در رابطه با معرفی آکادمی ملی المپیک و خلاصه حوزه های عملکرد آن، دکتر رضا قراخانلو مشاور علمی رئیس کمیته ملی المپیک، استاد دانشگاه  تربیت مدرس و عضو کمیسیون فرهنگ و آموزش آنوک (ANOC) با موضوع رویکرد آکادمی و کمیته ملی المپیک ایران در زمینه موضوع حفاظت از ورزشکاران جوان، محمدرضا اویسی معاونت آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک با موضوع طرح موفق بورسیه ورزشکاران جوان آکادمی ملی المپیک و همچنین دکتر ناهید کریمی مدیر مرکز آموزش، پژوهش و توسعه ارزش‌های المپیک آکادمی ملی المپیک در رابطه با معرفی بخش توسعه ارزش های المپیک (OVEP) آکادمی و دامنه فعالیت‌های آن.
گفتنی است: مربیان ورزشکاران جوان، معلمان تربیت بدنی منتخب فدراسیون دانش‌آموزی، معلمان تربیت‌بدنی تعلیم دیده دوره‌های آموزش المپیک (OVEP) دارای گواهینامه از آکادمی و همچنین ورزشکاران جوان منتخب مشمول طرح بورسیه امیدها و ستاره‌های آکادمی، شرکت‌کنندگان این وبینار را تشکیل دادند که توسط بخش توسعه ارزش های المپیک (OVEP) آکادمی برگزار شد.
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید