حمید سجادی: نگاه ویژه به اسطوره ها، ابزاری قدرتمند برای غلبه فرهنگی بر دیگر کشورها است/صالحی امیری: باید در مقابل پیشکسوتان سر تعظیم فرود آورد

حمید سجادی: نگاه ویژه به اسطوره ها، ابزاری قدرتمند برای غلبه فرهنگی بر دیگر کشورها است/صالحی امیری: باید در مقابل پیشکسوتان سر تعظیم فرود آورد
با حضور دکتر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک و جمعی از روسای فدراسیون ها، سید محسن میر مدیر موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک، پیشکسوتان و مسئولین فدراسیون بوکس و اصحاب رسانه، آیین رونمایی از سردیس احمد ناطق نوری بنیانگذار فدراسیون بوکس پس از پیروزی انقلاب اسلامی و منوچهر مقصودی نائب رئیس سابق فدراسیون پیشکسوت و نام آور این رشته ورزشی در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم فرهنگی ورزشی که با محوریت رشته ورزشی بوکس برگزار شد گفت: بنده به عنوان یک سرباز، گوش شنوای ورزش کشور به ویژه پیشکسوتان هستم و بر خود واجب می دانم ساحت مقدس پیشکسوتان را بیش از گذشته حفظ کنیم.
وی ضمن اشاره به اینکه با اینچنین فعالیت های فرهنگی در ورزش می توان بیش از پیش در دل مردم رخنه کرد افزود: یکی از مهمترین و قدرتمندترین ابزارهایی که می توان از آن برای غلبه فرهنگی بر دیگر کشورها استفاده کرد، علاوه بر توجه به تاریخ و تمدن، نگاه ویژه ای است که باید به اسطوره ها داشت. لذا آیین رونمایی از سردیس پیشکسوتان که امروز برگزار شد، هم تاریخ سازی بود و هم اسطوره سازی.
همچنین دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان، بزرگان و قهرمانان خانواده بوکس و دیگر حاضرین گفت: حضور دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم یک پیام ویژه برای جامعه بزرگ ورزش دارد و آن هم این است که وزیر قدردان بزرگان ورزش است.
وی ضمن اشاره به سرمایه های ورزش کشور ابراز داشت: تجربه می گوید سرمایه ها ماندگار نیستند اما باید بگویم برخی سرمایه ها نمادین هستند و مانند جهان پهلوان تختی در تاریخ ماندگار می شوند.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه ضمن بیان اینکه امروز ما تنها از دو پیشکسوت بوکس تجلیل نمی کنیم بلکه از پرچمداران فضیلت، انسانیت و اخلاق، تجلیل و تقدیر می کنیم اظهار داشت: اگر درخت ورزش ایران‌زمین سبز است و در میادین مختلف المپیک، جهانی و آسیایی افتخار آفرینی می کند، تنها به خاطر وجود ریشه‌ها یا همان پیشکسوتانی است که در سرتاسر کشور حضور دارند و باید در مقابل آنان سر تعظیم فرود آورد.

رونمایی از سردیس ناطق نوری

در ادامه حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس ضمن خیر مقدم به حاضرین و پیشکسوتانی که با نقش آفرینی ارزشمند خود قطار پیشرفت این رشته ورزشی را بر روی ریل موفقیت قرار داده اند گفت: بوکس نشان داده است که می تواند در معادلات ورزش کشور نقش آفرین باشد. شهریورماه سال جاری تیم بوکس نیروهای مسلح برای نخستین بار به مسابقات ورزشی ارتش های جهان (سیزم) اعزام خواهد شد که این مهم از آرزوهای احمد ناطق نوری بوده و با کمک خدا برآورده شد.
در پایان و پس از سخنرانی ناصر عظیمی از پیشکسوتان ورزش کشور و همچنین علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس، از سردیس احمد ناطق نوری بنیانگذار فدراسیون بوکس و منوچهر مقصودی نائب رئیس سابق فدراسیون پیشکسوت و نام آور این رشته ورزشی توسط وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک و پیشکسوتان حاضر در این برنامه رونمایی شد.
گفتنی است سردیس این دو پیشکسوت بوکس، در موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک واقع در ساختمان کمیته ملی المپیک قرار خواهد گرفت.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید