برنامه‌های جهانی پیشگیری از آسیب ورزشکاران توسط رئیس کمیسیون علوم و پزشکی (IOC) ارائه شد

برنامه‌های جهانی پیشگیری از آسیب ورزشکاران توسط رئیس کمیسیون علوم و پزشکی (IOC) ارائه شد
پروفسور لارس انگبرتسن رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک که به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است، در خصوص برنامه‌های جهانی پیشگیری از آسیب و فعالیت‌های 12 مرکز جهانی زیر نظر این کمیسیون به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، وی در ابتدا و ضمن معرفی کمیسیون علوم و پزشکی (IOC)، اهداف و مجموعه فعالیت های آن گفت: در سال 2007 و پس از دریافت گزارش های مختلف از میزان بالای شیوع آسیب در بین ورزشکاران مأموریت این کمیسیون در کمیته بین المللی المپیک برای ارتقاء سلامت ورزشکاران و پیشگیری از آسیب های رایج آغاز شد.
پروفسور لارس انگبرتسن افزود: پیشتر مطالعات این کمیسیون در حین برگزاری بازی های المپیک انجام می گرفت اما در ادامه دایره تحقیقات ما وسعت بیشتری گرفته و اکنون علاوه بر رویدادهای مهم بین المللی بر روی تمرینات ورزشکاران و زیر ساخت هایی که مسابقات در آن برگزار می شود نیز تمرکز کرده ایم تا ضمن ثبت نمودن نوع آسیب و جنسیت ورزشکار آسیب دیده، تصمیمات لازم را برای ارائه برنامه ای دقیق جهت راه های پیشگیری از آسیب اخذ کنیم و به کشورهای عضو کمیته بین المللی المپیک ارسال کنیم.
وی در خصوص مراکز 12 گانه ای که در کشورهای مختلف، زیر نظر کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین المللی المپیک و بر روی ورزشکاران کار می کنند گفت: مراکز مذکور علاوه بر مطالعات بر روی آسیب ورزشکاران، برای برگزاری جلسات سالانه جهت ارائه تحقیقات و همچنین تبادل نظر در خصوص راهکارها و راهبردهای لازم جهت پیشگیری از آسیب دور هم جمع می شوند.
رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین‌المللی المپیک برگزاری دوره ها و کنفرانس های آموزشی و دانش افزایی که با حضور سخنرانان برجسته دنیا برای پزشکان و فیزیوتراپیست های تیم ها و با محوریت آسیب های شایع در بین ورزشکاران (پارگی ACL، آسیب های سر، بهداشت روانی ورزشکاران و ...) برگزار می شود را از دیگر فعالیت های این کمیسیون و مراکز 12 گانه عنوان کرد.
 وی در پایان به طور مختصر به معرفی نرم افزار پیشگیری از آسیبی که توسط این کمیسیون طراحی و در اختیار عموم قرار گرفته است پرداخت.
شایان ذکر است سخنرانی پروفسور لارس انگبرتسن رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین‌المللی المپیک در نشست ملاحظات پیشگیری از آسیب ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک توکیو از نشست های شش گانه دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک صورت گرفت.
دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی و دکتر علیرضا شهاب دیگر اعضای دپارتمان پیشگیری از آسیب از دیگر سخنرانان این نشست بودند که به ترتیب در خصوص معرفی این دپارتمان، ملاحظات پزشکی در حفظ سلامت کاروان ورزشکاران اعزامی به المپیک و ارزیابی های عوامل خطر آسیب های جسمانی ورزشکاران توضیحاتی را به شرکت کنندگان ارائه دادند.   


۱۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید