حضور رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین المللی المپیک در دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

حضور رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین المللی المپیک در دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
با حضور رئیس کمیسیون علوم و پزشکی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، نشست ملاحظات پیشگیری از آسیب ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو در دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، میزان شیوع آسیب‌های ورزشی در بین ورزشکاران حرفه‌ای رو به افزایش است تا جایی که بروز آسیب‌ها زندگی و آینده‌ی ورزشکاران را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بسیاری از آنها را از شرکت در رقابت‌های ورزشی مورد نظر و یا داشتن عملکرد مطلوب در طی این رقابت‌ها محروم ساخته و شانس کسب مدال توسط این ورزشکاران در رویداهای بزرگ جهانی و المپیک از دست می‌رود.
در همین راستا و با توجه به میزان بالای شیوع آسیب‌های ورزشی در بین ورزشکاران ملی‌پوش و نخبه ایران و همچنین نیاز کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک در جهت ارتقاء سلامت ورزشکاران و کسب نتایج مطلوب در میادین جهانی و المپیک در سال 1397 در آکادمی ملی المپیک تاسیس گردید.
هم اکنون این مرکز فعالیت خود را با بخش‌ها و مراکز مختلف مرتبط با آسیب‌های ورزشی داخلی و بین‌المللی آغاز نموده و موجب ارتقای خدمات ارائه شده به ورزشکاران نخبه و ملی‌پوش ایرانی می‌شود.
دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک به جهت ارتقاء سطح دانش ورزشکاران و مربیان در سطوح مختلف، ضمن برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌ها و همایش‌های داخلی و بین‌المللی علمی در برگزاری رویدادهای مشابه توسط دیگر سازمان‌ها نیز حضوری مستمر دارد که از آن جمله می‌توان به دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک اشاره کرد.
عنوان نشست دپارتمان مذکور در همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، ملاحظات پیشگیری از آسیب ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو است که موضوعات سخنرانی و سخنرانان این نشست به شرح زیر است:
برنامه‌های جهانی پیشگیری از آسیب و فعالیت‌های 12 مرکز جهانی (با سخنرانی پروفسور لارس انگبرتسن)، ملاحظات پزشکی در حفظ سلامت کاروان ورزشکاران اعزامی به المپیک (با سخنرانی دکتر سید شمس‌الدین تقوی) و ارزیابی‌های عوامل خطر آسیب‌های جسمانی ورزشکاران (با سخنرانی دکتر علیرضا شهاب).    
نشست مذکور در تاریخ 13 اسفند ماه 1399 از ساعت 8:30 الی 10:00 برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک طی روزهای 12 و 13 اسفند ماه 1399 و با حضور مسئولان، مدیران، صاحب نظران، مربیان و ورزشکاران در دو بخش مجازی و حضوری از سوی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
علاقمندان جهت آشنایی بیشتر با شرایط ثبت‌نام و نحوه حضور در همایش مذکور می‌توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند:
http://academy.olympic.ir/fa/news/3771
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید