بررسی چالش های جدید ورزشکاران در شرایط پاندمی کرونا

بررسی چالش های جدید ورزشکاران در شرایط پاندمی کرونا
گردهمایی روان‌شناسان مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک با هدف بحث در ارتباط با جدیدترین مطالبات ورزشکاران در وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزار شد.
دکتر سید محمدکاظم واعظ‌موسوی مدیر مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک در خصوص مباحثی که در این گردهمایی مطرح و مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت گفت: وضعیت پاندمی کرونا باعث شد که ما با مطالبات تازه‌ای از سوی ورزشکاران مواجه شویم و اینکه چه مداخلات جدید، کم سابقه و شاید هم بی سابقه‌ای از سوی روان‌شناسان ما در این خصوص نیاز است.
وی افزود: به همین منظور روان‌شناسانی که اکنون در حال کمک به ورزشکاران تیم‌های مختلف ورزشی هستند، نیازمند این هستند که با این چالش‌های جدید آشنا شده و شیوه‌های مداخله کارآمدی را برای روبرو شدن با این چالش‌ها پیدا کنند.
دکتر واعظ موسوی در ادامه گفت: در جلسه امروز، حاضرین با برخی از این چالش‌های تازه آشنا شدند و همکاران روان‌شناس با توضیح شرایط جدید و بحث و تبادل نظر با یکدیگر به دنبال چاره‌جویی‌های مفید و کارآمد به منظور ارتقاء سلامت روانی و بهتر کردن عملکرد ورزشکاران بودند.
مدیر مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: دو نفر از روان‌شناسان مرکز، در این گردهمایی به ارائه موضوعات مهمی پرداختند که خانم دکتر افروز موسوی به معرفی یک شیوه مشاوره‌ای که پیش از این در ورزش استفاده نشده پرداخت و بحث در این مورد بود که ما چگونه می‌توانیم از این شیوه در ورزش استفاده کنیم.
در ادامه آقای احمد قاضی‌عسگر ضمن ارائه یک نمونه ورزشی در خصوص موضوع اصلی جلسه، از روان‌شناسان حاضر در این گردهمایی خواست تا طرح و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی مواجهه با این نمونه بیان کنند.
در پایان دکتر سید محمدکاظم واعظ‌موسوی ضمن بیان اینکه نیاز به برگزاری این جلسات خیلی زیاد هست گفت: برگزاری یک بار در ماه این جلسه در دستور کار مرکز روان‌شناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک قرار دارد تا روان‌شناسان این مرکز بیش از پیش از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید