مسأله اصلی ورزش کشور، فقدان الگوی توسعه است

مسأله اصلی ورزش کشور، فقدان الگوی توسعه است
دکتر صالحی ‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، به عنوان مدرس ششمین روز از دوره عالی رهبری در ورزش زنان به بیان توضیحاتی در خصوص مدیریت فرهنگی در ورزش پرداخت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری در ابتدای صحبت‌های خود، مبحث محیط‌شناسی را یکی از مهمترین مباحث مهم در تحول نظام مدیریتی عنوان کرد و گفت: مدیری که می‌خواهد سازمانی را رهبری کند الزاماً باید محیط خود را بشناسد.
وی در ادامه، شناخت محیط توسط مدیران سازمان را در سه سطح شناخت محیط سازمان، شناخت محیط ملی و شناخت محیط فراملی عنوان کرد وگفت: در سطح نخست مدیر باید بداند که در چه سازمانی و چه مختصاتی مدیریت می‌کند و ضمن اشراف کامل به اهداف، فرهنگ درون سازمانی و اضلاع سازمان، کانون‌های قدرت و اثربخش در سازمان و چالش‌های درون سازمانی را بداند.
دکتر صالحی امیری دومین سطح شناخت محیطی مدیران را شناخت محیط ملی بیان کرد و گفت: مدیران در این محیط با متغیرهایی مانند سیاست و اجتماع درگیر هستند و در تعامل و تبادل با محیط پیرامون سازمان هستند.
وی تعامل با سازمان‌های آموزشی رسمی، شناخت فرهنگ ملی، ملاحظات و نوع برقراری ارتباط، شناخت تکنولوژی محیطی و شناخت کامل از ظرفیت تکنولوژی ملی سازمان را از ویژگی‌های این سطح عنوان کرد.
شناخت محیط فراملی عنوان سومین سطحی بود که دکتر صالحی در این بخش به آن اشاره کرد و ابراز داشت: مدیران باید درگیر نظام بین‌الملل باشند و محیط فراملی خود را بشناسند. به عنوان مثال مدیر کمیته ملی المپیک باید در خصوص نحوه تعامل با سازمان‌های ورزشی بین‌المللی مانند کمیته بین‌المللی المپیک اطلاعات جامعی را داشته باشد.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه ضمن تأکید بر اصل موضوع فرهنگ در کشور و بیان این جمله که فرهنگ ساختنی نیست بلکه به دلیل ماهیت آن که امری روحانی است در حال تکامل و ارتقاء می‌باشد، ضمن ارائه توضیحاتی به بیان چهار کارکرد اصلی فرهنگ در جامعه که شامل انسجام‌بخشی، هویت‌سازی، شخصیت‌آفرینی و سازگاری بود پرداخت.
دکتر صالحی امیری فقدان الگوی توسعه را مسأله اصلی ورزش کشور عنوان کرد و ابراز داشت: یکی از شاخص‌های اصلی در بحث مدیریت، مفهومی به نام توسعه است. رهبران دائماً در مسیر توسعه حرکت می‌کنند چرا که توسعه، موتور محرک و یکی از عناصر اصلی جامعه برای حرکت به سمت قله‌ها می‌باشد.
وی توسعه انسانی را اولویت نخست در بحث توسعه یافتن عنوان کرد و افزود: انسان توسعه یافته، انسانی فرهنگ مدار است که ضمن برخورداری از اخلاق و مبانی انسانی، به دنبال تغییر و تحول در خود و محیط اطرافش است. از سکوت و انفعال بیزار است. رهبری را جایگزین مدیریت کرده و منشأ اعتماد، رضایت و هم‌گرایی اجتماعی است.
دکتر صالحی امیری در پایان و ضمن بیان اینکه رهبران کسانی هستند که مدیرانی استراتژیست با رویکرد توسعه‌گرایی هستند، شناخت کامل از تحولات سیاسی، اقتصادی و تکنولوژی جامعه، رصد مداوم تحولات جهانی، تسلط کامل به تحولات محیطی و توجه ویژه به آینده دور را از ویژگی‌های شاخص این رهبران عنوان کرد.
شایان ذکر است دوره عالی رهبری در ورزش زنان، با همکاری معاونت زنان وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک از ابتدای دی‌ماه آغاز و به مدت هشت هفته (در قالب 54 ساعت کلاس آموزشی) در سالن همایش‌های آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است.
 












۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید