کارگاه آموزشی مدیریت استرس و بهداشت روانی ویژه پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت استرس و بهداشت روانی ویژه پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک برگزار شد
صبح امروز و با حضور دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی رئیس کمیسیون روانشناسی ورزش کمیته ملی المپیک، کارگاه آموزشی مدیریت استرس و بهداشت روانی به صورت حضوری و وبیناری ویژه پرسنل کمیته و آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، هر تغییری در زندگی یک استرس است و این تغییرات، سازگاری جدیدی را می طلبد.
با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان بهداشت جهانی در سال 1993 به منظور ارتقاء سطح بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی در جوامع، دستور العملی را با عنوان آموزش آشنایی با مهارت های زندگی و با هدف افزایش ظرفیت روانشناختی، قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد بالا در مواقع بروز استرس مطرح کرد.
در همین راستا کمیته ملی المپیک نیز با توجه به شرایط موجود (شیوع ویروس کووید 129)، سلامت روان کارکنان و مقابله با استرس شغلی و همچنین اهمیت حفظ و کاهش شاخص های مربوط به بهداشت روان کارکنان این مجموعه در محیط کار، اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان کارگاه آموزشی مدیریت استرس و بهداشت روانی ویژه کارکنان خود نمود تا پرسنل این مجموعه را با راهکارهای لازم برای غلبه بر استرس آشنا سازد.
دکتر ناصر صبحی قراملکی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس کارگاه مذکور، در ابتدای این کارگاه دو ساعته که با حضور 60 نفر از پرسنل و به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، در خصوص وضعیت فعلی کشور از نظر امکانات بهداشت روانی و استرس توضیحاتی را به شرکت کنندگان ارائه داد.
سطوح مختلف پیشگیری از استرس، انواع مهارت های زندگی، تعاریف، انواع و منابع اصلی استرس در افراد، رابطه استرس با عملکرد، نشانه ها و علائم افراد تحت استرس، شخصیت های خاص و استرس، مراحل سازگاری با استرس، ملاک های سلامت روان، عوامل موثر در شغل و عوامل موثر بر آن، از مهمترین مباحثی بود که دکتر صبحی قراملکی در این کارگاه به شرکت کنندگان ارائه کرد.

۳ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید