کارگاه پیشگیری از آسیب بی ثباتی مچ پا برگزار شد

کارگاه پیشگیری از آسیب بی ثباتی مچ پا برگزار شد
دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک کارگاه آموزشی و غیر حضوری پیشگیری از آسیب بی ثباتی مچ پا را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، این کارگاه با حضور 45  نفر از علاقمندان به مبحث پیشگیری از آسیب های ورزشی و در دو بخش آشنایی  با انواع بی ثباتی های مچ پا و آشنایی با ریسک فاکتورهای بی ثباتی عملکردی مچ پا و همچنین معرفی برنامه های تمرینی جهت بازتوانی عصبی، عضلانی، تعادلی و ... برگزار شد.
دکتر علیرضا شهاب مدرس بخش نخست کارگاه در مورد آناتومی و مکانیک مفصل مچ پا و حرکاتی که در این مفصل انجام می شود توضیحاتی را ارائه داد.
دکتر شهاب ضمن تجزیه و تحلیل حرکاتی که موجب بروز آسیب لیگامنت ها و استخوان های مچ می‌شود به بررسی مکانیسم آسیب پرداخت. 
وی در ادامه به بررسی موضوعات مهمی نظیر میزان بروز آسیب مچ پا در میان ورزشکاران و انواع آسیب های بی ثباتی مچ پا و تمامی عوامل خطرزای درونی و بیرونی این آسیب پرداخت.
در بخش دوم این کارگاه غیرحضوری، دکتر حامد عباسی به بررسی انواع ارزیابی هایی که می‌تواند در شناسایی آسیب مچ پا کمک کند پرداخت و نکات ضروری را برای بازگشت ورزشکار آسیب دیده به تمرین و مسابقه بیان کردند.
 وی همچنین به مهمترین عواملی در طراحی تمرین جهت بازتوانی و همچنین پیشگیری از آسیب بی ثباتی مزمن مچ پا اشاره کرد و به بیان تمرینات و حالت های مختلف تمرینی پرداخت. 
لازم به ذکر است در جریان این کارگاه که از پنج امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری آکادمی ملی المپیک برخوردار بود، به تمامی سوالات شرکت کنندگان توسط اساتید کارگاه پاسخ داده شد.
 
۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید