برگزاری کارگاه روانشناسی "شیوه تفکر برای زندگی، تمرین و مسابقه"

برگزاری کارگاه روانشناسی "شیوه تفکر برای زندگی، تمرین و مسابقه"
مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک کارگاه غیر حضوری شیوه تفکر برای زندگی، تمرین و مسابقه را برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، کنترل افکار یکی از نکات مهم در حیطه آمادگی ذهنی ورزشکاران چه در زندگی شخصی، چه تمرین و چه در مسابقه به حساب می آید.
به همین منظور و با توجه به اهمیت موضوع کنترل افکار در ورزشکاران، مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک اقدام به برگزاری کارگاهی یک روزه و غیر حضوری با همین عنوان نمود.
مجدالدین مستعان مدرس کارگاه در بخش نخست از احساس، ادراک، فکر، هیجان، رفتار و نقش آنها در زندگی و اینکه شخصیت چه ارتباطی با فکر دارد با ذکر مولفه های آن توضیحاتی را ارائه کرد.
وی در ادامه در رابطه با نقش ژنتیک در فکر و رفتار و بحث فیلترهای ذهنی که از نوع فکرهای مثبت جلوگیری کرده و باعث می شود افکار منفی به سراغ ما بیاید به موضوعاتی اشاره نمود.
 انتخاب رشته تحصیلی، امتحان دادن، انتخاب شغل و ازدواج، انتخاب رشته ورزشی، حیطه رقابت در انتخابی ها و تصمیم گیری هایی که هم در زندگی شخصی و زندگی ورزشی وجود دارد، از مهمترین فیلترهای ذهنی بود که به آن پرداخته شد.
مجدالدین مستعان پس از آشنایی شرکت کننده ها با بحث فیلترهای ذهنی، سراغ تکنیک هایی برای کمک کردن به کنترل افکار و همچنین مهارت های ذهنی لازم برای نوع تفکر رفت تا یک ورزشکار بتواند با کمک این تکنیک ها، ضمن تصمیم گیری صحیح، ذهن خود را برای آرامش خاطر و یک تفکر موثر در شرایط زندگی شخصی مدیریت کند.
اشاره به الگوها و نقش آنها روی افکار ورزشکاران ، مربیان و دیگر افراد درگیر ورزش از دیگر موضوعات مهمی بود که در این کارگاه به آن پرداخته شد.
لازم به ذکر است در پایان و با توجه به همزمانی کارگاه مذکور با روز فرهنگ عمومی، مدرس کارگاه توضیحات مختصری را در رابطه با کتاب خواندن، رفتار با محیط زیست، اخلاق در ورزش و زندگی و همچنین شرایط مراقبت در دوران کرونا به شرکت کنندگان ارائه نمود.
 
۱۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید