کارگاه ملاحظات تمرینات قدرتی و آشنایی با BFR برگزار شد

کارگاه ملاحظات تمرینات قدرتی و آشنایی با BFR برگزار شد
کارگاه آموزشی ملاحظات تمرینات قدرتی و آشنایی با BFR توسط بخش تمرینات قدرتی مرکز سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک و با همکاری مرکز آموزش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، بیتا سبزی مدیر کارگاه مذکور در خصوص این کارگاه گفت: در بخش نخست این کارگاه یک روزه که از 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی ملی المپیک برخوردار بود، دکتر پدیده بلوری زاده به مبحث ملاحظات تمرینی در طراحی تمرینات قدرتی پرداخت.
وی در ابتدا به تفاوتهای بین فیتنس با بدنسازی در رشته های مختلف ورزشی اشاره و در ادامه به مزایای تمرینات قدرتی نظیر افزایش قدرت و اندازه عضلانی و استقامت در قدرت، تسریع در بهبود عملکرد ورزشی، کاهش خطر آسیب دیدگی در تمرین و مسابقه، بهبود ترکیب بدن، بهبود تراکم استخوان و بهبود مصرف اکسیژن پرداخت.
دکتر بلوری زاده ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با توپوگرافی قدرت و انواع قدرت، توجه ویژه به سه فاکتور مهم تست، نیاز سنجی رشته ورزشی و نیازسنجی ورزشکار و همچنین متغیرهای مربوط به این سه فاکتور پیش از طراحی تمرینات قدرتی را بسیار مهم عنوان کرد.
تکنیک های صحیح در تمرینات قدرتی، تمرینات پلیومتریک و ریکاوری تمرینات قدرتی از دیگر مباحث مهمی بود که در این بخش به شرکت کنندگان کارگاه ارائه شد.
تأثیر تمرینات قدرتی در بهبود عملکرد سرعتی و انفجاری عنوان بخش دوم این کارگاه بود که دکتر بلوری زاده  در این بخش توضیحاتی را در خصوص مباحثی نظیر سرعت خطی و سرعت در تغییر جهت، اصول تمرینات قدرتی، دستورالعمل هایی برای تمرین با وزنه، تمرینات قدرتی در خارج از فصل و در فصل مسابقه، دستورالعمل برای تمرینات توانی، تمرینات مقاومتی و تمرینات پلیومتریک اندام تحتانی برای گروه های مختلف ارائه کرد.
بیتا سبزی مدیر کارگاه مذکور در ادامه افزود: آشنایی با روش های توسعه قدرت از طریق محدودیت جریان خون عنوان بخش دیگر این کارگاه بود که توسط دکتر سارا ادیمی به شرکت کنندگان ارائه شد.
سرفصل مباحث این بخش عبارت بودند از: اصول فیزیولوژی انجام تمرینات با BFR ، نحوه ارزیابی و اجرای صحیح تمرینات BFR، بیان تفاوت ها و شباهت های انجام این تمرین با دیگر روش های رایج، محدودیت های این روش، تأثیر BFR بر سیستم عضلانی _ اسکلتی _ قلبی و عروقی، اصول پایه و تأثیرات فیزیولوژیک BFR، بررسی شباهت ها و تفاوت های ابزار اجرای تمرینات با محدودیت جریان خون.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۵۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید