"کارگاه بررسی نتایج تست های فیزیولوژیکی و طراحی تمرین بر اساس نتایج تست ها"

"کارگاه بررسی نتایج تست های فیزیولوژیکی و طراحی تمرین بر اساس نتایج تست ها"

 

بخش فیزیولوژی مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک در تاریخ 1399/03/18  لغایت 1399/03/19 اقدام به برگزاری کارگاهی غیر حضوری با عنوان بررسی نتایج تست های فیزیولوژیکی ویژه مربیان و ورزشکاران نمود.

هدف از برگزاری این کارگاه دو روزه که با حضور ۴۰ نفر از مربیان و ورزشکاران به صورت مجازی برگزار شد، آشنایی بیشتر مخاطبان با انواع تست های فیزیولوژیکی و کاربرد این تست ها در طراحی تمرین بود که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

رئوس مباحث ارائه شده:

·        داده های قلبی عروقی تنفسی و کاربرد آنها (دکتر نادر شاکری)

·        تجزیه و تحلیل داده های آزمون گازهای تنفسی (دکتر هیوا رحمانی)

·        بررسی مقالات مرتبط با سیستم قلبی-عروقی و تنفسی (دکتر هیوا رحمانی)

·        طراحی تمرینات HIIT,HIT,HIRT,HIFT (دکتر مرتضی بهرامی نژاد)

·        آزمون وینگیت دست و پا (آقای دانیال تیماجی)

·        آزمون‌های آزمایشگاهی قلبی-تنفسی (آقای جواد شفیعی)

در این کارگاه مطالبی از قبیل: آشنایی با ساختار قلب، سیستم تنفسی، تست‌های مختلف فیزیولوژیکی، تست گازهای تنفسی و نمودارهای مربوط به آن، کاربرد اطلاعات این تست در طراحی تمرینات برای ورزشکاران، تست های تنفسی و مفاهیم مربوط به آن، طراحی تمرینات HIIT,HIT,HIRT,HIFT و کاربرد این برنامه های تمرینی در فازهای مختلف آماده‌سازی ورزشکاران، مزایا و معایب این روش های تمرینی، آزمون وینگیت دست و پا، طراحی تمرین بر اساس اطلاعات این آزمون، انواع آزمون­های نیمه آزمایشگاهی (غیرمستقیم) قلبی، تنفسی و کاربرد این آزمون ها در افراد مختلف و ...

شرکت کنندگان این کارگاه، ۲۰ امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنسازی آکادمی را کسب کردند. استقبال خوب شرکت‌کنندگان، محدودیت ثبت‌نام و کاربردی بودن مطالب ارائه شده منجر شد تا مرکز سنجش تصمیم به برگزاری مجدد این کارگاه با هماهنگی مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک  بگیرد که اطلاعات آن از طریق نشانی اینترنتی آکادمی ملی المپیک در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

 

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید