عدالت جنسیتی سرلوحه کار دولت دوازدهم است

عدالت جنسیتی سرلوحه کار دولت دوازدهم است
همایش ملی زن و ورزش با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، رئیس کمیته ملی المپیک، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک در ابتدای این همایش ضمن خوش آمدگویی به حاضرین با بیان اینکه امروزه به ورزش به عنوان یکی از عمده ترین ابزارهای مهم تربیت نگاه می شود گفت: پرداختن افراط گونه رسانه های ورزشی باعث شده سیاست گذاران این حوزه توجه بیشتری را معطوف به ورزش بانوان کنند.
وی افزود: حضور و مشارکت زنان در اجتماع کلید پیشرفت هر جامعه ای است و ارتقاء این مشارکت نیازمند تغییرات بنیادین و عمیق در جامعه است. تقویت این موضوع و رفع موانع حضور زنان در سطوح مختلف مدیریت ورزش جزو مهمترین اهداف و مأموریت های اساسی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می باشد.
دکتر فرهادی زاد بستر سازی لازم برای تحقق عدالت جنسیتی در ورزش و همچنین تقویت حضور زنان در ورزش را از اهداف کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک عنوان کرد و گفت: کمیته ملی المپیک ضمن تشکیل کارگروهی برای دستیابی به این مهم، پروژه متعادل سازی ورزش زنان و مردان را آغاز کرده است که در محورهایی نظیر بازنمایی رسانه ای، الزامات مالی، الزامات مدیریتی و همچنین الزامات منابع انسانی فعالیت خود را دنبال می کنند.
در ادامه این مراسم دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با راهکارهای تحقق عدالت جنسیتی در ورزش توضیحاتی را به شرکت کنندگان در این همایش ارائه داد.
دکتر معصومه ابتکار، ورزش را علاوه بر آنکه باعث سلامت جسم و روان افراد می شود، باعث نشاط اجتماعی و همچنین عاملی جهت پیشرفت جوامع در بحث آموزش و ارتقاء سطح توانمندی ها دانست که در عالی ترین سطوح دولت، مجلس، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مورد توجه قرار دارد.
ابتکار پیشرفت ورزش زنان را عامل مهمی برای موفقیت و پیشرفت کشور نام برد و گفت: ما در دولت دوازدهم محور عدالت جنسیتی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و تحقق عدالت جنسیتی از ابتدا در این دولت و با تشکیل معاونت زنان و خانواده و کار مشترک با دستگاه های مختلف مانند وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت.
ابتکار هشت محور مهمی که در خصوص عدالت جنسیتی در دستور کار این معاونت قرار دارد را آموزش، ورزش، بهداشت، مشارکت اقتصادی، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت برشمرد و گفت: در محور ورزش شاخص هایی مانند افزایش دانش حرکتی، نهادینه سازی ورزش در خانواده، ورزش همگانی، اصلاح سبک زندگی، افزایش سهم ورزش در اوغات فراغت، استفاده بانوان در اماکن ورزشی و توسعه ورزش در بین معلولین، سالمندان و کودکان بیش از پیش مورد توجه است.
وی افزود: این محورها و شاخص ها برای تمامی دستگاه ها و استان ها ابلاغ شده است و در آینده ای نزدیک برای تمامی این شاخص ها شناسنامه ای تدوین خواهد شد که نه تنها با فرهنگ ایرانی مغایرتی ندارد بلکه با شاخص های جهانی نیز همسان سازی خواهد داشت.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، آموزش تربیت بدنی در مدارس ابتدایی، بحث مدیریت زنان در عرصه های سیاسی و مدیریتی و حضور زنان در استادیوم های ورزشی را جزو کارهای مهم انجام گرفته در این معاونت عنوان کرد و گفت: عرصه ورزش یکی از مهمترین عرصه های سیاست گذاری در دولت است. تصمیم دولت بر این است که تا پایان دوره دوازدهم ریاست جمهوری، 30 درصد از پست های مدیریتی در دولت در اختیار زنان قرار بگیرد.
۲۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید