دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک (ویژه پسران) آغاز شد

دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی آکادمی ملی المپیک (ویژه پسران) آغاز شد
اردوی دوم از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی ملی المپیک (ویژه پسران) با برگزاری مراسم افتتاحیه ای آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در مراسم افتتاحیه دومین مرحله از بورسیه ورزشی خطاب به شرکت کنندگان گفت: شما نخبه های ورزشی طی این دوره تجربیات زیادی را کسب خواهید کرد که مهمترین آنها دانشی است که از کارگاه های تخصصی مانند پزشکی و قلب، روانشناسی ورزشی، آزمون های آمادگی جسمانی و بیومکانیک ورزشی، ارزش های المپیک، تغذیه ورزشی و ... کسب می کنید.
دکتر قراخانلو ضمن اشاره به این موضوع که کادر حرفه ای و با تجربه بالایی در برگزاری بورسیه ورزشی آکادمی مشغول خدمت رسانی به نوجوانان نخبه ورزشکار است گفت: از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده برده و به صورت عملیاتی استفاده کنید. امیدوارم با گذر زمان، تغییر و تفاوتی که از لحاظ دانش و علم ورزش در شما ایجاد می شود را احساس کنید.  
در ادامه این مراسم، محمدرضا اویسی مدیر مرکز آموزش و دکتر مرجان صفاری سرپرست مرکز مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک توضیحاتی را در خصوص اهداف، نحوه برگزاری، محتوای دوره و کارگاه های آموزشی برنامه ریزی شده برای ورزشکاران حاضر دومین مرحله از طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی به حاضرین ارائه کردند.
طرح بورسیه ورزشی آکادمی یکی از برنامه‌های مهم و حمایتی کمیته ملی المپیک با هدف موفقیت در المپیک ۲۰۲۲ جوانان است که طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام گرفته، ورزشکاران نوجوان نخبه ای در دو بخش پسران و دختران در قالب سه اردوی سه‌روزه تا پایان سال ۱۳۹۸ از مزیت‌های این طرح بهره‌مند می شوند.
نخستین مرحله از این طرح طی روزهای۱۴ لغایت ۱۶ مرداد ویژه پسران و ۲۲ لغایت ۲۴ مردادماه ویژه دختران برگزار شد. در ادامه، دومین مرحله از بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی با حضور 31 ورزشکار دختر طی روزهای 3 مهر لغایت 2 آبان برگزار و از صبح امروز نیز پسران شرکت کننده در این طرح دومین مرحله از اردوهای خود را  آغاز کردند.
شایان ذکر است در این مرحله از طرح بورسیه ورزشی آکادمی 29 ورزشکار نوجوان که از فدراسیون های هندبال، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، دوومیدانی، تنیس، تیراندازی، کشتی، بوکس و ژیمناستیک انتخاب و معرفی شده اند آغاز به کار کرد.
گفتنی است شرکت کنندگان در دومین مرحله از این طرح که کاندیداهای حضور در المپیک 2022 جوانان سنگال هستند، در معاینات کامل پزشکی ( اکوی قلب، نوار قلب، بررسی گردش خون و ...)، کارگاه مهارت های ذهنی، آشنایی با آزمون های سنجش و اندازه گیری، آشنایی با مبحث  فیزیولوژی در ورزش، علم تمرین، بیومکانیک ورزشی، نوشیدنی های ورزشی و آشنایی بیشتر با ازش های المپیک حضور پیدا می کنند.
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید