روانشناسان ورزشی ایران جزو بهترین های دنیا هستند

روانشناسان ورزشی ایران جزو بهترین های دنیا هستند
صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی، هشتمین دوره آموزشی تربیت مربی مهارت های ذهنی آکادمی ملی آلمپیک به طور رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم  دکتر واعظ موسوی ضمن بیان اینکه مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی از سال 1383 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است گفت: با دستور و حمایت دکتر قراخانلو رئیس وقت کمیته ملی المپیک، این مرکز فعالیت خود را در زمینه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی داخلی و بین المللی و ارائه خدمات به تیم های ملی آغاز کرد.
دکتر واعظ موسوی با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه مبحث روانشناسی ورزش در ایران طی 15 سال گذشته گفت: امروزه وقتی عملکرد و سر فصل های بهترین های روانشناسی ورزش در دنیا را نگاه می کنیم پی به این موضوع می بریم که روانشناسان ما نه تنها در بخش تئوری و عملی چیزی از آنها کم ندارند بلکه می توان گفت بهتر هم هستند.
مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی گفت: این دوره برای دومین بار در سال 98 برگزار می شود که در نوع خود فوق العاده است. 25 نفر از روانشناسانی که گرایش های تربیت بدنی و روانشناسی ورزشی داشته و از شرایط لازم برای حضور در دوره برخوردار بودند برای حضور در این دوره ثبت نام کردند که پس از انجام مصاحبه ورودی، 18 نفر جواز حضور در دوره را دریافت کردند.
وی افزود: این دوره به صورت 100 ساعت تئوری برگزار و پس از برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه پایان دوره، قبول شدگان به دوره عملی راه خواهند یافت. کسانی که در نهایت این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، از حمایت و پشتیبانی آکادمی برای کار در این عرصه برخوردار خواهند شد.
در ادامه این مراسم دکتر قراخانلو ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان دوره، متولی اصلی این دوره را دکتر واعظ و بخش روانشناسی ورزشی آکادمی عنوان کرد و گفت: ما در گذشته و به لحاظ کمبود متخصص در حوزه روانشناسی ورزشی دچار مشکلاتی بودیم. اما اکنون و پس از اقدامات مثبتی که در این خصوص انجام شد، شاهد این هستیم که سکه روانشناسی دارد رایج می شود و خوشبختانه دیگر در سیستم ورزش کمبودی از لحاظ مربی مهارت های ذهنی نداریم که این را مدیون زحمات دکتر واعظ و همکاران ایشان هستیم.
دکتر قراخانلو خطاب به شرکت کنندگان این دوره گفت: متأسفانه طی 40 سال گذشته، آگاهانه یا نا آگاهانه با مقاومت برخی بخش های ورزش در برابر علم مواجه هستیم که برای پیشرفت ورزش باید خیلی زود از این مرحله عبور کنیم. 
رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان گفت: در مجموعه آکادمی ملی المپیک سابقه منسجم و بزرگی از لحاظ برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه های مختلف ورزشی وجود دارد که می تواند به پیشرفت بیشتر ورزش کمک کند. 
۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۱۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید