کمیته ملی المپیک و نقش حمایتی از ورزش قهرمانی/ مهرزاد حمیدی: برای درخشش در جهان و المپیک دانش حرف اول را می‌زند

کمیته ملی المپیک و نقش حمایتی از ورزش قهرمانی/  مهرزاد حمیدی:  برای درخشش در جهان و المپیک دانش حرف اول را می‌زند
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک تضمین حضور موفق ایران در میادین جهانی را در گروه تربیت نیروی متخصص و کارآمد ارزیابی کرد.

به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپبک، ‌دکتر مهرزاد حمیدی در این رابطه توضیح داد: تصور می‌کنم توسعه ورزش کشور در درجه اول متکی به پرورش نیروی انسانی متخصص، کارآمد و اثربخش است چرا که این نیروی انسانی است که امکانات مالی را تجهیز می‌کند و بهره‌وری منابع کالبدی را عینیت می‌بخشد.
وی ادامه داد: امروزه مطالعه روی سازمانهای پیش‌رفته‌ی جهانی نشان می‌دهد آنها به شدت روی پرورش نیروی انسانی تمرکز کرده‌اند و انرژی خاصی در این زمینه گذاشته‌اند.
حمیدی گفت: درخشش قهرمانان در میادین جهانی، ‌المپیک و استمرار این درخشش متکی به وجود منابع انسانی متخصص است. تضمین موفقیت‌های سازمانی در حوزه ورزش کشور در گرو ایجاد سازمانهای یادگیرنده و تبلور مفهوم یادگیری سازمانی است.
وی خاطرنشان کرد: ورزش در جهان کنونی با استفاده از علوم مختلف در کشورهای پیشرفته به بالندگی رسیده است. برای این که یک نفر در زمین ورزش به رقابت برخیزد و یا در تشک کشتی موفقیت‌آمیز عمل کند و بتواند در هم‌آوردهای بین‌المللی، ‌جهانی و المپیک به افتخارات جهانی نایل شود لازم است که یک تیم متخصص در کنار زمین او را حمایت و همراهی کند.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک افزود: هر چه علم به پیش می‌رود و هر چه مربیان و ورزشکاران از دانش بیشتری برخوردار می‌شوند، رقابت‌های بین‌المللی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.  در این رقابت‌ها کشورها و ورزشکارانی می‌توانند مدال‌های رنگارنگ را درو کنند که در کنار تمرینات طاقت‌فرسای سنجیده از داده‌های علوم بشری در حیطه علوم ورزشی بهر‌ه‌مند شده باشند.
وی با اشاره به وظایف این نهاد در مقابل ورزش گفت: آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در برنامه‌های جدید خود، هفته گذشته آزمون سراسری دانش‌پذیری را با همین هدف در حوزه‌های تخصصی مربیان بدنساز، مدیریت رویدادهای ملی و بین‌المللی و متخصصان تغذیه ورزشی برگزار کرد و نزدیک به هزار نفر در این دوره داوطلب بودند که به زودی نیز اسامی پذیرفته‌شدگان در این آزمون اعلام خواهد شد.
 وی ادامه داد: همچنین از آن جا که آکادمی ملی المپیک نقش حلقه‌ی واسط بین مراکز علمی، دانشگاهی و مراکز ورزش قهرمانی و باشگاهی را ایفا می‌کند، ‌با تنظیم تفاهم‌نامه فیمابین‌ با مراکز دانشگاهی داخل و خارج کشور دوره‌های مشترک علمی و کاربردی را برای متخصصان ورزش کشور برگزار خواهد کرد.
حمیدی یادآورشد: از جمله فعالیت‌های دیگری که آکادمی دوره مطالعاتی خود را طی می‌کند تعریف نظام نوین مربیگری کشور است. در حال حاضر نظام مربیگری ورزش کشورهای پیشرفته مورد مطالعه قرار گرفته و درصدد تنظیم نظام‌نامه نوین در هماهنگی سازمان‌های ذیربط و به عنوان یک نظام ملی تربیت‌ مربی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: آکادمی ملی المپیک مرکز مشاوره ورزشی تیم های ملی و باشگاهی را پی‌ریزی و آمادگی دارد با تکیه بر اساتید و متخصصان خود به مربیان بدنساز کلیه‌ی تیم‌های ملی شرکت کننده در لیگ‌های مختلف ورزش مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال مشاوره لازم را به باشگاه‌های ورزشی، مربیان و علاقه‌مندان به ورزش کشور ارایه دهد و برنامه‌های لازم را برای آنها تنظیم کند.
حمیدی در پایان گفت: ما درصدد هستیم با آسیب‌شناسی ورزش کشور و با محورهای مورد تاکید و توجه ویژه در حوزه‌ فعالیت‌های علمی بتوانیم با دیدی درازمدت نقش و جایگاه آکادمی را در ارتقای سطح قهرمانی کشور تقویت کنیم.

 

۲۰ شهریور ۱۳۸۷ ۱۲:۴۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید