دکترواعظ موسوی: روانشناسی ورزشی در جهت ارتقای عملکرد قهرمان ورزش کشور حرکت می کند

دکترواعظ موسوی:  روانشناسی ورزشی در جهت ارتقای عملکرد قهرمان ورزش کشور حرکت می کند
دبیر دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی گفت: هدفمان از برگزاری این کنگره سوق دادن تحقیقات روانشناسی در ورزش قهرمانی در جهت ارتقای عملکرد قهرمانان کشور است.

به گزارش روابط عمومی اکادمی المپیک و پارالمپیک، دکتر سید کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با بیان اینکه کمیته ملی المپیک در سال 1384 با تاسیس مرکز روانشناسی اقدام جدی در امادگی روانی قهرمانان کشور در مسابقات ورزشی برداشت، اظهارکرد: برگزاری دو کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی طی سال گذشته وامسال اوج فعالیتهای متعدد این مرکز در جهت رشد روانشناسی ورزشی کشور را نشان می دهد.
دبیر دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در رزش قهرمانی با بیان اینکه، 100 مقاله  به دبیرخانه ارسال شده است گفت: در نهایت هیات داوران این کنگره  از میان آنها 22 مقاله در بخش سخنرانی و 14 مقاله به شکل پوستر در این کنگره را پذیرفت.
دکتر واعظ موسوی با متفاوت خواندن کنگره امسال نسبت به کنگره سال گذشته،گفت: سه نفر از اعضای انجمن روانشناسی ورزش آسیا و اقیانوسیه پیترتری مسوول آماده سازی تیم‌های المپیک استرالیا و گنگ یان سین مسوول آماده سازی تیم های المپیک چین و فتح الله مسیبی نماینده کمیته ملی المپیک در این انجمن، در دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی حضور دارند.
وی با بیان اینکه دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی از سوی انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه حمایت شده است گفت: این کنگره به عنوان کنگره منطقه ای  انجمن رواشناسی ورزشی آسیا واقیانوسیه معرفی شده است.
وی ارسال مقالات علمی  به دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی از سوی روانشناسان خارجی را یکی از ویژگیهای  این کنگره عنوان کرد  افزود: برای اولین بار است که در یک کنگره که در کشور برگزار می‌شود در بخش مقالات شرکت کنندگان خارجی حضور دارند که می توان به مقالاتی از مالزی، هنوستان وعراق اشاره کرد. همچنین تعداد مقالات از 50 مقاله در سال گذشته امسال به 100 مقاله رسید.
دبیر دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی خاطرنشان کرد: پیترتری مسوول آماده سازی تیم‌های المپیک استرالیا و گنگ یان سین مسوول آماده سازی تیم های المپیک چین از جمله سخنران برجسته این کنگره هستند.
همچنین، دکتر غلامعلی  افروز، رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور، نیز اظهار کرد: برای ارتقای روانشناسی ورزشی کمیسیون تخصصی در سازمان نظام روانشناسی کشور پیش بینی شده است وبزودی نشست اختصاصی وعمومی ان برگزار خواهد شد.
وی افزود: این کمیسیون همکاری ویژه ای با آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در جهت ارتقای روانشناسی ورزشی کشور برمی دارد، تا در میدانهای ورزشی و رقابتهای جهانی ورزشکاران کشور بتوانند موفقیت های بیشتری کسب کنند.
 وی با تاکید بر اهمیت روانشناسی در قهرمانی ورزشکاران در عرصه های بین المللی، گفت: امروز کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به مجهز کردن ورزشکاران حرفه ای خود به انگیزهای روانی، قدرت ذهنی، سیطره فکری و خلاقیتهای هوشمندانه برنامه ریزی نکرده باشد.
دکتر افروز گفت: در کشورهای ما گامهایی برداشته شده است اما متاسفانه دچار غفلت جدی در این زمینه هستیم که باید کاربرد روانشناسی در ورزش از مقاطع پایین تر از کودکان و نوجوانان آغاز کنیم.
همچنین در پایان مراسم افتتاحیه دکتررضا زمانی رئیس انجمن روانشناسی ایران نیز به نکاتی درباره اهمیت روانشناسی در ورزش و تاریخچه روانشناسی و ورزش کشور اشاره کرد.
گفتنی است: دومین کنگره بین المللی روان شناسی کاربردی در ورزش قهرمانی از امروز تا 15 بهمن در آکادمی برپا  است.
همچنین دو کارگاه معرفی یک مدل تمرین ذهنی برای مواجه شدن با حریف با حضور دکتر گنگ یان سین  و تنظیم هیجانات برای مسابقه را با حضور پروفسور پیتر تری نیز طی روزهای 16 و 17 بهمن ماه نیز برگزار خواهد شد.

 

۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ۱۱:۲۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید