رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک: تبیین ضرورت واهمیت روانشناسی در ورزش از دستاوردهای آکادمی است

رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک:  تبیین ضرورت واهمیت روانشناسی در ورزش از دستاوردهای آکادمی است
دومین کنگره بین المللی روانشناسی کاربردی در ورزش قهرمانی با حضور مسوولان و دست اندرکاران ورزشی و روانشناسی کشور امروز 14 بهمن ماه در آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر مهرزاد حمیدی، رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در مراسم افتتاحیه این کنگره اظهارکرد: حوزه تربیت بدنی و ورزش کشور یکی از جمله حوزه های موفق پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده است ودر این زمینه گامهای رو به رشدی را برداشته است.
وی افزود: ورزش کشور در زمینه علمی و دانشگاهی رشد قابل توجهی داشته است به طوری که امروز 80 دانشگاه و مراکز آموزشی عالی در زمینه پرورش نیروی انسانی ورزشی در مقاطع مختلف تحصیلی فعالیت می کنند.
دکتر حمیدی با بیان اینکه، درزمینه گسترش تربیت و پرورش منابع انسانی در ورزش کشور به ویژه در حوزه بانوان اقدامات ارزشمندی شده است، گفت: سرانه ورزشی کشور در طی این سالها رشد خوبی داشته است و به یک مترمربع رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک یکی از اقدامات موثر در زمینه توسعه علمی ورزش کشور است، چراکه آکادمی ملی المپیک حلقه واسط علم وعمل در ورزش کشور به شمار می آید. ایم آکادمی  داده ها و اطلاعات علمی را به صورت کاربردی در ورزش در می آورد و به مرحله اجرا می گذارد.
رئیس آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: مراکز مختلف آکادمی مامورند تا براساس اهداف تعیین شده در حوزه ورزش حرکت کنند و در جهت بهبود عملکرد قهرمانان در صحنه بین المللی خدمات خود را ارائه دهند. از این رو مرکز رواشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک یکی فعالترین مراکز این آکادمی به شمار می آید و توانسته با حضور اساتید وکارشناسان حوزه روانشناسی ورزش رونق خاصی ایجاد کند.
وی افزود: تبیین ضرورت واهمیت روانشناسی در ورزش، عینیت بخشیدن به روانشناسی در ورزش و ارائه خدمات به فدراسیونهای ورزشی از دستاوردهای این مرکز به شمار می آید.
دکتر حمیدی ادامه داد: تیم های ورزشی و قهرمانان ملی کشور امروز خودشان به این مرکز مراجعه می کنند و خدمات آن در جهت ارتقای عملکردشان بهره می گیرند در حالی که چهار سال پیش چنین امکاناتی وجود نداشت.
رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در پایان از سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المپیک، سازمان نظام روانشناسی کشور ، انجمن روانشناسی کشور، پژوهشکده علوم ورزشی، انجم تربیت بدنی که در برپایی این کنگره همکاری داشتند تشکر کرد.     
۱۴ بهمن ۱۳۸۷ ۱۰:۴۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید