با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک: اجرای طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها آغاز شد

با حضور رئیس آکادمی ملی المپیک: اجرای طرح بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها آغاز شد
با برگزاری مراسم افتتاحیه ای با حضور رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک، برنامه عملیاتی بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم محمد رضا اویسی مدیر مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، در رابطه با دو واژه امیدها و ستاره ها در این طرح گفت: ستاره‌ها از دید ما ورزشکارانی هستند که حداقل شش تا دوازده ماه در اردوهای تیم های ملی بوده و یا هم اکنون اردونشین هستند. همچنین این افراد مقام کشوری و یا برون مرزی کسب کرده اند. اما امیدها کسانی هستند که علاوه بر دارا بودن موقعیت ستاره ها، دارای شرایط حضور در المپیک 2022 جوانان می باشند.
وی در خصوص طرح مذکور گفت: در این طرح که با تصمیم و همت رئیس آکادمی ملی المپیک و پس از تصویب در هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک اجرایی شد، روال به این صورت است که ورزشکاران معرفی شده از سوی فدراسیون های ورزشی در قالب اردوهایی سه روزه ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک، در برنامه های آموزشی، فرهنگی، تمرینی و تفریحی در نظر گرفته شده در این آکادمی حضور پیدا می‌کنند.
اویسی گفت: برگزاری کارگاه های تغذیه ورزشی، تمرین و پیشگیری از آسیب های ورزشی، آشنایی با ارزش های المپیک، معاینات (ارتوپدی، عمومی، قلب و عروق و تنفس) و تشکیل پرونده پزشکی و تغذیه ای، بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی و انجام تست، مهارت های ذهنی، تمرینات آبی و خدمات تخصصی ماساژ از جمله فعالیت‌هایی است که ورزشکاران در این اردوی سه روزه زیر نظر کارشناسان آکادمی حضور خواهند داشت.
در ادامه ورزشکاران و قهرمانان شرکت کننده در این طرح که از رشته‌های ورزشی دوچرخه‌سواری، دوومیدانی، تنیس، تنیس روی‌میز، کشتی، ژیمناستیک، هندبال و بوکس با شرایط سنی 13 تا 15 سال حضور دارند، ضمن معرفی خود در خصوص وضعیت تمرینی، اردویی و همچنین عناوینی که در سطح کشور و قاره آسیا کسب کرده اند توضیحاتی را به صورت مختصر ارائه کردند.
در ادامه این مراسم رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک که حضور ورزشکاران نوجوان در قالب طرح بورسیه در آکادمی ملی المپیک را یکی از بهترین لحظات زندگی خود عنوان کرد، ضمن معرفی ماهیت آکادمی، اهداف و مراکز این مجموعه به حاضرین گفت: آکادمی ملی المپیک چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نیروی انسانی برای پذیرایی و خدمت رسانی به شما عزیزان بسی ج شده است.
قراخانلو افزود: همه شما به صورت آگاهانه تصمیم گرفته اید ورزش قهرمانی را دنبال کنید، پدیده ای که سکه اش دو رو دارد (برد و باخت). شکست و پیروزی در یک رویداد ورزشی کوتاه مدت است و باید بدانید که هدف اصلی از حضور در تمام این بازی‌ها این است که ما کنار یکدیگر به خوشبختی و سعادتمندی برسیم. فلسفه المپیک می‌گوید ورزشکار باید از ورزش لذت ببرد چه با بردن و چه با باختن. آیا می‌شود انسان مسابقه ای را ببازد و لذت ببرد؟ این همان فلسفه ورزش است.
قراخانلو در ادامه و با بیان این جمله که شما در طی این سه روز قرار است از لحاظ علمی رشد کرده و ابعاد علمی ورزش خود را بیشتر بشناسید گفت: ما در آکادمی ملی المپیک در مسائل فنی شما دخالت نمی‌کنیم. باید بگویم در اینجا زمینه‌هایی فراهم خواهد شد که بازدهی فنی شما را بالاتر ببرد.
رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان، اجرای طرح بورسیه ستاره‌ها و امیدها را همکاری بین کمیته ملی المپیک، آکادمی ملی المپیک و همچنین فدراسیون‌ها‌ی ورزشی عنوان نمود و گفت: هدف از برگزاری این طرح، امید به موفقیت در المپیک 2022 جوانان و برافراشته شدن پرچم ایران در این مسابقات است.
شایان ذکر است نخستین مرحله از بورسیه ورزشی امیدها و ستاره ها طی مدت سه روز (14 لغایت 16 مرداد) و ویژه پسران ورزشکار در حال برگزاری است. هفته آینده و در ادامه این طرح، دختران ورزشکاری از 13 رشته ورزشی در روزهای 22 لغایت 24 مرداد در قالب اردویی سه روزه از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.
لازم به ذکر است 22 مرداد و با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از این رویداد مهم به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.
۱۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۳۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید